ZF Live

ZF LIVE. Alexandru Sîntu, Romar Shipping Agency: Trebuie să investim în infrastructura de căi ferate. Este mai ieftin să transporţi marfa în vestul României de la portul Koper din Slovenia, decât din Constanţa

Alexandru Sîntu, director comercial al Romar Shipping Agency

Alexandru Sîntu, director comercial al Romar Shipping Agency

Autor: Mădălina Dediu Panaete

04.02.2025, 19:00 110

Alexandru Sîntu, director comercial al agenţiei Romar Shipping Agency, parte a grupului turc Arkas, spune că în 2024 trans­portul maritim din şi spre România a ajuns la un volum de 695.000 de tone, în creştere cu 9% faţă de anul precedent, însă ţara noas­tră ar putea profita de intrarea în spaţiul Schengen doar dacă ar investi mai mult în infrastructură, inclusiv în cea de căi ferate. 

„Până la Bucureşti, trenurile merg bine. Problema e de la Bucureşti către ves­tul ţării. Dacă vrem să transportăm marfă spre Vest, adică în regiune, concurăm cu portul Koper din Slovenia, care are o in­frastructură incredibilă. Koper este un port mai mic decât Constaţa, dar infrastructura e mult mai bine pusă la punct. Au trenuri zilnice către toate destinaţiile din Europa Centrală şi de Est, inclusiv spre Arad“, a declarat Alexandru Sîntu în cadrul emi­siunii de business ZF Live. Arkas are o flotă de 52 de nave, cu o capacitate de peste 110.000 de tone. El completează că mărfu­rile care vin din Statele Unite ajung în Hamburg după un tranzit de 10-12 zile, în condiţiile în care până în Constanţa drumul durează peste 20 de zile. În plus, din Con­stanţa până în Vestul ţării se mai adaugă circa o săptămână.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

ZF Live
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează ZF Power Summit 2025