Consiliul Concurenţei (CC) reprezintă o autoritate foarte activă şi stabilă, mult mai activă comparativ cu alte autorităţi din alte state, iar rata de succes de peste 90% a Autorităţii în instanţă îi determină pe avocaţi să caute soluţii pentru a preveni eventuale investigaţii, să îi ajute pe clienţi să înţeleagă din timp ce alternative au la dispoziţie.
„Mie mi se pare mai greu să aperi o companie într-o investigaţie a Consiliului Concurenţei pentru că chiar dacă deschiderea investigaţiei presupune că eşti în continuare nevinovat, Consiliul face o treabă foarte serioasă şi e foarte dificil în momentul în care ai deja o investigaţie. Deficienţele pe care le văd eu sunt că nu se uită şi la argumentele în favoarea companiei“, a spus Alina Lăcătuş, Partner, Competition DLA Piper şi specialist în Consiliul Concurenţei, în cadrul emisiunii de business ZF Live.
„Prin urmare, îmi sfătuiesc mereu clienţii că e mai bine să prevenim, să nu avem o investigaţie. Eu prefer, ca avocat, să dau consultanţă pe zona aceasta de business pe care îl faci zi de zi într-un mod corect să îţi atingi scopul de business, dar să te şi protejeze de un risc de concurenţă.”