ZF Live

ZF Live. Andreea Minuţă, directorul diviziei de abonamente al reţelei Regina Maria: Media abonamentelor cumpărate de persoanele fizice este de 135 lei lunar. Reţeaua Regina Maria are 665.000 de abonaţi în portofoliu în cele trei divizii – persoane fizice, corporate şi IMM-uri

Autor: Georgiana Mihalache

08.06.2021, 18:30 639

Abonamentele medicale au prins din ce în ce mai mult avânt în ultimii ani, iar un client individual plăteşte în medie 135 lei lunar pentru a avea acces la oferta de servicii a reţelei Regina Maria, din calculele reprezentanţilor companiei.

„Abonamentele pentru persoanele fizice pornesc de la 59 lei pe lună şi merg până la un maximum de 299 lei pe lună, unul dintre cele mai complexe. Am observat că pacienţii cumpără din cele mai complexe, cu mai multe servicii incluse pentru că ei analizează ce include, îşi dau seama ce nevoi au. Media abonamentelor pe persoane fizice este de 135 lei, cele cumpărate“, a spus Andreea Minuţă, directorul diviziei de abonamente al reţelei Regina Maria în cadrul emisiunii de business ZF Live.

Ea a explicat că sunt trei game de abonamente: cea dedicată persoanelor fizice (retail), cea pentru IMM-uri şi gama dedicată mediului corporate, marile companii.

În total, 665.000 de abonamente sunt în portofoliul reţelei Regina Maria, atât persoane fizice cât şi angajaţii a peste 6.000 de companii. Această divizie de abonamente medicale aduce 30% din businessul total al operatorului medical privat, adică circa 71 mil. euro în 2020, din calculele ZF. Reţeaua Regina Maria a intrat pe zona de abonamente medicale în urmă cu 25 de ani, la iniţiativa fondatorului companiei, medicul Wargha Enayati, care a adus pe piaţă conceptul, inspirat din practica din străinătate.

„La început a fost predominat de companiile foarte mari, multinaţionale, dar în ultimii ani văd din ce în ce mai mult interes din partea persoanelor fizice care îşi cumpără pentru ele abonament şi companiile mici şi mijlocii, cu mai puţin de 50 de angajaţi. Este un beneficiu extra-salarial firesc pentru cei mai mulţi dintre angajaţi. Conform studiilor, abonamentul medical este cel mai apreciat beneficiu non cash, după salariu, bonuri de mas“, a mai spus Andreea Minuţă.

Un abonat în cadrul reţelei Regina Maria ajunge de cinci ori în medie la medic pentru consultaţii, controale, ecografii sau analizele uzuale, devenind o rutină pentru ei, un obicei educat într-o perioadă mai mare de timp.

„Un abonat se duce în medie de cinci ori la medic, consultaţii, ecografie, setul de analize. Preţul acestor servicii este undeva la dublu faţă de cât ar fi un abonament, ar însemna 800 lei. Cu cât compania are mai mulţi angajaţi, cu atât preţul este mai atractiv“, a mai spus Andreea Minuţă.

Ziarul Financiar a scris despre problema cu care se confruntă abonaţii reţelelor private când vor o programare, timpii de aşteptare fiind mai mari decât în cazul clienţilor individuali care pot plăti direct şi pentru care se găseşte un loc liber mai rapid. Timpul mediu de programare în cadrul operatorului privat este de 8-9 zile lucrătoare în medie.

„Abonamentul este pentru prevenţie, care nu este o urgenţă. În acelaşi timp, abonamentul nu îţi garantează anumite filtre preferate de pacient – medic, clinică, ora. 80% din timpul unui medic este dedicat abonaţilor, core businessul nostru sunt abonaţii. Avem şi 20% dedicate pacienţilor care nu au abonament“, a precizat Andreea Minuţă.

Cele mai accesate analize în baza abonamentelor sunt consultaţiile de medicină internă sau generală, ginecologie, pediatrie, dermatologie, oftalmologie.

Un trend în pandemie a fost spre consultaţiile psihologice, o piaţă care a crescut semnificativ în contextul pandemic din 2020.

Un alt trend în piaţă pentru companii este de a oferi în acelaşi timp şi abonamente medicale pentru angajaţii lor, dar şi un serviciu suplimentar care să acopere spitalizarea şi intervenţiile chirurgicale, care nu sunt incluse în abonamentele medicale. Circa 10% dintre abonaţii reţelei Regina Maria au inclusă şi partea suplimentară de intervenţii.

„Sunt peste 1,6 mil. abonaţi în tot sistemul. Toate companiile mari au acest beneficiu. Dacă ne uităm la companiile mari, cam 30% din toata piaţa au acest beneficiu, este un potenţial enorm, sunt 4,3 milioane de angajaţi în mediul privat. Este un potenţial enorm pe partea de IMM, dacă mă uit la companiile care şi-au luat abonament în primul trimestru, este dublu faţă de primul trimestru din 2019“, a mai spus Andreea Minuţă.

Reţeaua Regina Maria, deţinută de fondul de investiţii Mid Europa Partners, a anunţat afaceri consolidate la nivel de grup de 237 mil. euro în 2020, în creştere cu 27% faţă de anul anterior.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

ZF Live
AFACERI DE LA ZERO