ZF Live

ZF Live. Andrei Pogonaru, reprezentantul proprietarului Veranda Mall: Cea mai mare problemă pentru Veranda Mall nu a fost scăderea traficului în timpul pandemiei, ci comportamentul dificil al anumitor chiriaşi internaţionali

Autor: Alexandra Matei

03.11.2020, 19:50 428

♦ Încasările din chirii, în ceea ce priveşte Veranda Mall, au scăzut cu aproximativ 30% faţă de 2019 ♦ Traficul în Veranda Mall a fost, anul acesta, în scădere doar cu 15-20% faţă de o perioadă normală.

Criza economică generată de pandemia de COVID-19 a influenţat relaţia dintre proprietarii de malluri şi chiriaşi, ultimele luni exacerbând anumite tendinţe şi caracteristici ale fiecărui chiriaş în parte, astfel că unii dintre ei fie au întârziat cu mult plata chiriilor, fie au venit cu transparenţă în negocieri pentru a se ajunge la o înţelegere privind plăţile.

Mai mult, situaţia a fost îngreunată de unii chiriaşi de branduri internaţionale, care au solicitat plătirea unui procent din vânzări, au refuzat plata facturilor sau a costurilor pentru pază.

„Scăderile de trafic au fost cam cu 15-20%, faţă de o perioadă normal, nu la fel de apocaliptice ca în alte malluri mari. După negocierile din vară, urmează unele renegocieri acum, iar ce e cel mai neplăcut, este starea de nesiguranţă şi imprevizibilitate. Chiriaşii nu au de unde să plătească şi este o situaţie foarte neomogenă. Chiriaşii brandurilor mari de modă cu prezenţă internaţională sunt mult mai intransigenţi şi duri decât chiriaşii medii sau mici. Unii chiriaşi de branduri internaţionale vor să plătească procent din vânzări, dar cel mai deranjant este că nu vor să plătească facturile la electricitate sau costurile cu paza, pe motiv că ştiu că este o criză şi că ei oricum plăteau procent din vânzări, bazându-se pe ajutorul statului român“, a declarat Andrei Pogonaru, reprezentantul proprietarului Veranda Mall, în cadrul emisiunii online de business ZF Live.

ZF Live
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO