ZF Live

ZF Live. Avocaţii de la Gruia Dufaut: Cu legea prevenţiei, cine nu emite bon fiscal poate scăpa de amendă dacă rezolvă problema în 90 de zile

Autor: Răzvan Botea

12.02.2018, 00:06 808

♦ Noua lege a prevenţiei, intrată în vigoare miercuri, scapă de amendă firmele care nu acordă bonuri fiscale, care pot fi iertate de Fisc timp de 90 de zile ♦ La fel se întâmplă şi în cazul operatorilor economici care nu au instalate POS-uri care să permită plata cu cardul a bunurilor şi serviciilor ♦ Munca la negru rămâne în continuare o pedeapsă care nu beneficiază de legea prevenţiei.

Miercuri, 7 februarie, a intrat în vigoare legea prevenţiei, unul dintre cele mai aşteptate acte normative, care prevede că pentru anumite contravenţii operatorii comerciali au posibilitatea să primească un avertisment şi să intre într-o fază de remediere care le dă un răgaz de 90 de zile pentru a-şi rezolva problema.

Una dintre cele mai importante modificări aduse prin această lege o reprezintă faptul că firmele pot fi iertate, la prima abatere, de către inspectorii Fiscului dacă nu acordă bon fiscal.

„Înmânarea unui bon fiscal eronat sau neînmâ­narea acestuia intră sub incidenţa legii prevenţiei, la fel şi refuzul de a accepta plata cu cardul“, a declarat Teodora Koletsis, avocat senior la Gruia Defaut, în cadrul emisiunii de business ZF Live. Legea prevenţiei, publicată luni în Monitorul Oficial, cuprinde 70 de acte normative şi mai multe prevederi pentru care prima amendă în cazul încălcării acestora se anulează dacă cei vizaţi corectează greşelile. „Partea pozitivă în această reglementare este în abuzurile în care se puteau trezi micii comercianţi care încă nu au apucat să-şi achiziţioneze casă de marcat, nu se adaptaseră regulilor pieţei“, spune Teodora Koletsis.

Ea a explicat cum funcţionează legea prevenţiei: „Venim în control,  în cazul în care pe durata controlului agentul economic îndeplineşte obligaţia legală, sancţionăm cu avertisment şi nu mai stabilim un plan de remediere. În cazul în care este o încălcare continuă a obligaţiilor legale, se stabilieşte, într-adevăr, un plan de remediere a situaţiei cu un termen de maximum 90 de zile.“

La încheierea acelui termen, autoritatea trebuie să vină în control să verifice situaţia şi dacă va constata că operatorul comercial nu şi-a îndeplinit obligaţiie, atunci va fi amendat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

ZF Live
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO