♦ „Pe măsură ce activităţile repetitive şi mecanice sunt înlocuite de inteligenţa artificială, angajaţii din această industrie trebuie să se recalifice, urcând pe scara de valoare adăugată către servicii cu o valoare mai mare adăugată, către servicii mai complexe“.
Industria de servicii pentru afaceri din România (outsourcing, shared services, BPO) trebuie să facă trecerea de la servicii simple, bazate pe volum şi costuri reduse, la servicii complexe, cu valoare adăugată mai mare pentru a-şi păstra atractivitatea în faţa investitorilor străini şi a rămâne competitivă pe piaţa mondială, susţine Cătălin Iorgulescu, vicepreşedinte al Asociaţiei Business Service Leaders (ABSL), asociaţia reprezentativă a companiilor din acest sector.
„Pe măsură ce activităţile repetitive şi mecanice sunt înlocuite de inteligenţa artificială, angajaţii din această industrie trebuie să se recalifice, urcând pe scara de valoare adăugată către servicii cu o valoare mai mare adăugată, către servicii mai complexe, unde inteligenţa artificială şi automatizarea nu au încă un acces facil şi unde este nevoie de context, de judecată şi de experienţă umană. Pe măsură ce facem asta, serviciile sunt mai valoroase şi asta ne permite să continuăm să fim atractivi din punctul de vedere al costurilor faţă de pieţele către care vindem aceste servicii“, a spus el în cadrul emisiunii de business ZF Live.
Potrivit vicepreşedintelui ABSL, România a fost mult timp o destinaţie atractivă pentru investitori străini datorită competenţelor lingvistice ale angajaţilor şi costului relativ scăzut al forţei de muncă. În prezent, aceste avantaje se diminuează treptat.