♦ „Primarii încă se întreabă dacă infrastructura pentru biciclete este importantă“ ♦ Toate planurile privind dezvoltarea infrastructurii pentru biciclete se află astăzi doar pe hârtie, fără a exista vreun şantier început.
Bucureştiul are mai multe tentative de piste de biciclete în cele şase sectoare, însă acestea nu sunt conectate între ele şi se întind pe distanţe mult prea scurte. Singura pistă de biciclete funcţională, spune Corneliu Belciug, director de programe al companiei de bike-sharing I’Velo, este cea de pe Calea Victoriei, dar şi aceea are doar patru kilometri.
Dezvoltarea acestei infrastructuri, crede el, ar duce la creşterea numărului de biciclişti, însă pentru a putea crea piste de biciclete în tot oraşul, care să treacă prin mai multe sectoare fără a exista întreruperi, e nevoie de o viziune comună la nivelul Capitalei.
„Oamenii care merg pe bicicletă ar trebui să meargă din punctul A în punctul B, indiferent prin câte sectoare ale Capitalei trec, fără a avea niciun fel de surprize neplăcute. În prezent, fiecare primărie de sector a făcut pistele de bicicletă în moduri diferite pentru că nu există o viziune comună. Singura pistă funcţională este cea făcută pe Calea Victoriei, care s-a prelungit până la Piaţa Naţiunilor Unite, aceasta având circa 4 kilometri. Restul sunt bucăţi, fragmente şi încercări de a strecura bicicliştii. Faţă de alte oraşe europene, Bucureştiul nu există din acest punct de vedere. Este o glumă. Fiecare merge pe unde poate. Primarii încă se întreabă dacă infrastructura pentru biciclete este importantă“, a spus Corneliu Belciug, director de programe al companiei de bike-sharing I’Velo, la ZF Live.