ZF Live

ZF Live. Cristi Movilă, Eastern Europe general manager & EMEA SVP, VTEX: În România, unu din doi posibili clienţi îşi face astăzi cumpărăturile în mediul online. Mai este loc de creştere

Autor: Alexandra Matei

14.07.2022, 16:15 88

♦ Comerţul online a crescut foarte accelerat în România în ultimii doi ani şi, deşi acum nu mai sunt rate de creştere la fel de accelerate, există un trend ascendent mai stabil, mai sănătos, care va continua chiar şi în contextul unei crize economice.

Comerţul online, în special în ceea ce priveşte zona de groceries, a crescut foarte accelerat pe fondul pandemiei. La începutul perioadei de lockdown, foarte mulţi clienţi care nu îşi făceau cumpărăturile online frecvent sau care nu o făcuseră niciodată până atunci, au migrat către zona de online.

Astăzi, unu din doi posibili clienţi îşi face cumpărăturile în mediul online şi, după cum spune Cristi Movilă, Eastern Europe general manager & EMEA SVP, VTEX, este în continuare mult loc de creştere în comerţul alimentar online.

„Dacă ne uităm la pieţe din nord, spre exemplu, vedem că peste 90% din populaţia care ar putea să cumpere online, adică cei de peste 18 ani o fac deja. Noi suntem undeva sub 50%. Avem loc de creştere doar din prisma numărului de oameni care cumpără raportat la populaţie. În România, unu din doi oameni care ar putea să cumpere online deja o face. Putem creşte frecvenţa de cumpărare şi ca­tegoriile de produse. Înainte de pandemie, nu concepeam să cum­părăm alimente proaspete online, însă acum vedem asta frecvent.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

ZF Live
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO