♦ Comparatoarele pentru RCA, pentru asigurare de travel sau locuinţă, produse mult cerute de consultanţi vor exista în platforma 24Broker şi în acelaşi timp le vom expune şi către publicul larg, în aşa fel încât fiecare client să-şi poată verifica dacă are asigurarea sau preţul corect la asigurare în momentul în care o încheie sau ulterior poate verifica lucrul acesta, a explicat Cristian Filimon, de la Life is Hard, în cadrul ZF Live.
Vânzarea de poliţe de asigurare pe online în România se află în jurul a 3% din totalul vânzărilor, iar vânzările neasistate pot ajunge la cel mult 20%, având în vedere că în afară de asigurările obligatorii care pot fi standardizate este necesară o consultare sau asistare. În acelaşi timp, doar în ţările nordice din Europa există o vânzare neasistată de circa 20%, a explicat Cristian Filimon, director al Diviziei Tomorrow de la firma Life is Hard, în cadrul emisiunii de business ZF Live.
„În momentul de faţă online-ul de asigurări în România se învârte în jurul cifrei de 3%. Aceasta arată că încă este necesar consultantul de asigurări şi este cel care contează. Vânzarea neasistată este reprezentată de cifra de 3%. Vânzarea neasistată în România poate urca spre 20%, dar o vânzare neasistată majoră care să domine o piaţă din Europa nu există. În ţările nordice există o vânzare neasistată de circa 20% pentru că au o apetenţă mai mare sau încredere mai mare în asemenea achiziţii. Companii concurente din Europa au mers în direcţia de a acoperi piaţa şi să ofere soluţii cuprinzătoare. Revolut, plecând de la un app care are servicii bancare este cumva mai standardizat faţă de ce avem noi în asigurări.“
„În afară de acele asigurări obligatorii, piaţa de asigurări este o piaţă consultativă şi asigurările facultative se pot modula foarte mult pe ceea ce-şi doreşte clientul. Ca să tinzi spre a standardiza sub forma unei aplicaţii este un pic mai greu“, susţine Cristian Filimon.