ZF Live

ZF Live. Daniel Băluţă, primarul sectorului 4: De ce se schimbă din nou bordurile în sectorul 4? Din cauza climei din România, o bordură normală de beton nu ţine nici un an sau doi

Autor: Ştefan Stan

16.03.2018, 00:06 7153

Motivul pentru care se schimbă din nou bordurile pe mai multe bulevarde din sectorul 4 din Capitală este „clima din România“, căreia nicio bordură normală nu poate să-i reziste mai mult de 1-2 ani, a explicat Daniel Băluţă, primarul sectorului 4, în cadrul emisiunii ZF Live.

„O bordură normală din beton, la ciclurile normale îngheţ-dezgheţ sau din cauza materialului antiderapant se deteriorează şi nu ţine nici un an sau doi. Trebuie să refacem bordurile, dar de data aceasta să folosim materiale de calitate, ca în Vest, care să ţină în timp“.

Un alt proiect refăcut de primar este cel al spaţiilor verzi din scuarurile de pe bulevarde, deşi au fost amenajate recent de fostele administraţii. Primarul susţine că pomii au fost plantaţi în pământ insuficient, şi ieşeau din spaţiul amenajat, aşa că a trebuit scoşi şi mutaţi în alte locuri.

Una dintre priorităţile primăriei sectorului 4 este fluidizarea traficului din principalele artere, precum şi crearea de noi locuri de parcare, în acest moment existând cel puţin 9 parcări publice care vor fi date în folosinţă în acest an, dintre care trei până în luna mai, a declarat Daniel Băluţă, Primarul Sectorului 4, în cadrul emisiunii ZF Live.

„Avem nevoie de o infrastructură bună pentru a atrage investiţii. În sectorul 4 sunt în derulare mai multe proiecte ample, precum lărgirea şoselei Berceni, de la Apărătorii Patriei până la centură, urmând ca Ministerul Transporturilor să adauge şi pasajul suprateran. Este infernal traficul în acea zonă“.

Un alt proiect derulat de PS4 este extinderea reţelei de apă şi canalizare cu 4 km, precum şi a reţelei de gaze.

„Ne interesează întâi să creăm structura, să urbanizăm zona. O altă premieră este extinderea reţelei de iluminat până la Şoseaua de Centură. Şoseaua Berceni este în top 5 zone în care se întâmplă accidente mortale la nivelul municipiului Bucureşti, trebuie rezolvată această problemă.“

Primăria are în plan să dea în folosinţă anul acesta 9 parcări, urmând ca încă patru să fie finalizate anul viitor. La Apărătorii Patriei se vorbeşte de două parcări pentru peste 300 de locuri, în timp ce la staţia de metrou Constantin Brâncoveanu vor mai fi două parcări, una de 160 de locuri şi una de 500 de locuri, deservind atât staţiile de metrou, cât şi zona extrem de aglomerată a Parcului Orăşelul Copiilor.

„Discutăm acolo de o parcare de aproximativ 700 de locuri, parcare care va avea un mijloc gratuit de transport până la staţia de metrou. În sectorul 4 nu am avut nicio parcare publică. În mai se rezolvă situaţia a trei parcări, pentru aproximativ 400 de maşini, în jurul spitalului Marie Curie. Acolo este o zonă mereu aglomerată din cauza lipsei de parcări publice.“

Întrebat de motivul pentru care s-au redus trotuarele din bulevarde precum Obregia, primarul susţine că s-au câştigat peste 1.000 de noi locuri de parcare şi s-a  dat drumul la încă o bandă de circulaţie pe sens.

Unul dintre marile proiecte aflate în lucru la primărie este Piaţa Sudului, pe care primarul doreşte să o mărească şi să o dezvolte într-un spaţiu de socializare, riva­lizând cu hipermarketurile sau cu mall-urile.

„Discutăm la Piaţa Sudului nu doar de a oferi produse proaspete, ci de a fi un festival al producătorilor, care nu se întâmplă în pieţele din Bucureşti în acest moment. Mai mult, trebuie să fie un loc unde oamenii să poată să îşi desfăşoare cumpărăturile şi să poată să socializeze. Această piaţă întruneşte toate aceste condiţii, vreau să fie un epicentru al schimbării de abordare pe care administraţia publică o are în Sectorul 4. Vrem un mall agroalimentar al producătorilor autohtoni.“

Un alt proiect al Primăriei este pentru construcţia de staţii de biciclete la metrou. O parte dintre staţiile de metoru deja au dezvoltate astfel de spaţii de către Metrorex, însă primăria vrea ca fiecare parcare pe care o construieşte să aibă pe lângă componenta clasică şi o componentă pentru biciclete.

 
 

Ce a mai declarat Daniel Băluţă la ZF Live

♦ Conceptul de taxă de salubritate cuprinde nu doar gunoiul menajer, ci şi componenta de salubrizare stradală, deszăpezire, toate elementele care ţin de infrastructura de salubrizare.

♦ Doar 5.000 de societăţi plăteau în S4 într-un fel sau altul gunoi. Alte 40.000 de societăţi aveau declarat că nu produc niciodată gunoi. 

♦ Pe lista de investiţii se găsesc şi 22 de străzi neasfaltate. Facem studii de fezabilitate, avem din partea celor de la Apa Nova şi PMB dezvoltarea reţelei de apă şi canalizare.

♦ Am o solicitare directă către antreprenori: vreau să îi invit să investească în sectorul 4, pentru că am reuşit să punem la punct o infrastructură. Terenul este ieftin, preţul pe care terenurile in zona de sud sunt extrem de competitive.

ZF Live
ZF Digital Summit 2024