ZF Live

ZF Live. Delia Mihalache şi Mihai Fălan, Asociaţia Iniţiativa Prelungirea Ghencea: Lucrările de lărgire a bulevardului Prelungirea Ghencea vor mai dura cel puţin cinci ani. În zonă locuiesc circa 20.000 de oameni

Autor: Miruna Diaconu

29.01.2020, 19:40 675

Delia Mihalache, preşedintele Asociaţiei Iniţiativa Prelungirea Ghencea, lansată în 2013, crede că, în ritmul în care evoluează lucrările, proiectul de dezvoltare a drumului care leagă Domneşti şi Bucureşti va fi finalizat în cinci ani.

„Proiectul acesta este început pe hârtie din 2006, între timp primăriile au acordat autorizaţii de construire pentru nenumărate case, blocuri, magazine, dar zona este sufocată, multă lume evită să se mute acolo pentru că nu au cum să ajungă într-un timp relativ normal. Lipsa infrastructurii în zonă înseamnă o calitate  proastă a vieţii pentru mii de oameni”, a spus Delia Mihalache în cadrul emisiunii de businness ZF Live.

Contractul pentru realizarea lucrărilor de supralărgire a bulevardului Ghencea a fost semnat în septembrie de primarul Capitalei Gabriela Firea şi de reprezentantul constructorului, valoarea totală a proiectului, care prevede şi 300 de locuri de parcare, fiind de aproximativ 122 de milioane de euro. Investiţia denumită „Penetraţie Prelungirea Ghencea - Domneşti şi supralărgire bulevardul Ghencea” are o durată de execuţie a contractului de 24 de luni, conform Mediafax. În prezent, lucrările evoluează lent.

Pe lângă acest proiect de infrastructură care va ajuta la fluidizarea traficului, în zona Prelungirea Ghencea, unde locuiesc circa 20.000 de oameni, mai este nevoie şi de un spaţiu verde în care oamenii ar putea să se relaxeze în timpul liber. În actualul plan de urbanism al sectorului 6 este prevăzut ca în zona în care se doreşte a fi parcul să se construiască blocuri de locuinţe de 14 etaje, fiind rezervate doar 4 hectare de pâmânt pentru un parc. „Actualul plan de urbanism zonal al sectorului 6 prevede ca pe acel teren să se construiască blocuri de 14 etaje. Doar o bucată de 4 hectare este lăsată ca spaţiu verde, dar viitorul plan de urbansim al sectorului 6 prevede ca acolo să nu mai fie nici acea bucată de spaţiu verde, ci baze sportive”, spune Delia Mihalache. Miruna Diaconu

Astfel, construirea blocurilor de 14 etaje ar însemna pentru infrastructura din zonă o sufocare completă a traficului. Lucrările de infrastructură, deşi există un proiect din 2006, în acest moment stagnează. Conforma planului iniţial, proiectul ar fi trebui să fie gata până în acest moment.

Pe lângă problemele cu infrastructura din zonă, cartierul mai are probleme şi cu canalizarea, nefiind o canalizare fluvială, cu alimentarea la apă şi cu furnizarea electricităţii.

 „Pe lângă problema infrastructurii, în zonă există probleme şi cu canalizarea,  nu există canalizare fluvială, legat de celelalte utilităţi, alimentare cu apa, presiunea apei scade la anumite ore de vârf, pentru că nu face faţă reţeaua, partea legată de furnizarea electricităţii este problematică, au fost perioade cu pene foarte dese de curent. Iar aceste pene de curent, furnizorul de curent ne-a spus că se vor rezolva aceste probleme în momentul în care  se va termina pasajul de la Domneşti, care acum este în lucru, iar lucrările stagnează”, spune Mihai Fălan, susţinător al Asociaţiei Iniţiativa Prelungirea Ghencea, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

Proiectul de infrastrustură care prevede lărgirea străzii Prelungirea Ghencea presupune şi o linie de tramvai, care ar facilita fluidizarea traficului din zonă, pentru că oamenii ar începe să folosească mai mult transportul în comun, în acest moment nefiind în acea zonă un mijloc de transport în comun.

„Proiectul în sine este un proiect bun, dacă s-ar realiza ar îmbunătăţi foarte mult ciruclaţia şi oamenii ar începe să folosească mai mult mijloacele de transport în comun, dacă pleci cu autobuzul pierzi mai mult timp acum”, spune Mihai Fălan.

Dacă problemele de infrastructură s-ar rezolva şi ar exista şi un parc, dezvoltatorii imobiliari ar putea creşte preţurile de vânzare a locuinţelor din zonă.

 
AFACERI DE LA ZERO