Antreprenorii din distribuţie sunt foarte buni vânzători şi operatori logistici, dar nu fac o analiză constantă a businessului. Noi încercăm să-i antrenăm cu regulile dintr-o corporaţie
Majoritatea companiilor din distribuţie nu au o organizare corporatistă a businessului, cu un consiliu de administraţie, departament de resurse umane, departament financiar care să se ocupă şi de raportare financiară şi de găsirea de surse de finanţare pentru dezvoltarea businessului, dar au şi o problemă legată de succesiune astfel că Ursus Breweries, liderul pieţei din bere, şi Envisia – Boards of Elite, singura şcoală de afaceri din România cu focus pe promovarea bunelor practici de guvernanţă corporativă, au realizat împreună un program care să ajute conducerea companiilor din distribuţie să devină cât mai profesioniste.
„Antreprenorii sunt foarte buni vânzători, sunt foarte buni operatori logistici, dar în multe dintre situaţii nu există neapărat o analiză în mod constant a businessului lor pentru a înţelege care sunt zonele în care mai pot să dezvolte ceva sau mai pot îmbunătăţi ceva. Deci asta e partea lor bună şi aşa au supravieţuit ani de zile pentru că au fost foarte deschişi, s-au adaptat“, a spus Gabriela Creţu, vicepreşedinte vânzări în cadrul Ursus Breweries, cel mai mare producător de bere din România, care are trei fabrici la Timişoara, Buzău şi Braşov şi o microberărie la Cluj-Napoca. Compania lucrează cu 38 de entităţi din sectorul distribuţiei, iar marea majoritate au o cifră de afaceri de peste 10 mil. lei. Majoritatea acestor companii colaborează cu Ursus Breweries încă de la începuturi. Practic, Ursus Breweries transportă berea în depozitele acestor distribuitori, care duc mai departe produsele în retailul tradiţional şi în HoReCa, aceste două segmente reprezentând aproximativ 50% din vânzările liderului din piaţa berii.