ZF Live

ZF Live. Gabriela Nistor, noul CEO al Idea Bank: Idea Bank va fi o bancă digitală, de retail, fără agenţii sau sucursale, dar va avea nevoie de o masă critică de clienţi pentru a se susţine. Deşi este deţinută de Banca Transilvania, va fi o bancă de sine stătătoare

ZF Live. Gabriela Nistor, noul CEO al Idea Bank: Idea Bank va fi o bancă digitală, de retail, fără agenţii sau sucursale, dar va avea nevoie de o masă critică de clienţi pentru a se susţine. Deşi este deţinută de Banca Transilvania, va fi o bancă de sine stătătoare

Gabriela Nistor, noul CEO al Idea Bank: Pe următorii 3-5 ani, investiţiile vor fi de câteva zeci de milioane de euro, cu siguranţă, care vor veni în stadii diferite. Pe parcurs vom avea reevaluări în funcţie de nevoie sau cât de repede merge implementarea. Sunt mai multe modele de bănci digitale, unele mai de succes altele mai puţin de succes. Nu cred că platforma în sine sau ce construieşti face neapărat diferenţa, ci acest mix între platforma pe care o faci, modul în care interacţionezi cu clienţii şi clienţii cărora te adresezi.

Autor: Mircea Nica

20.06.2022, 19:00 142

  „Banca porneşte cu investiţie din partea Băncii Transilvania, dar are nevoie în viitor, clar, de o masă critică de clienţi. Noi am definit-o deocamdată peste un număr de ani, la câteva sute de mii de clienţi, care ar putea să înceapă să susţină businessul. Faptul că nu va exista reţea teritorială sau bancomante contează mult pentru că ar fi implicat costuri fixe mari.“

Idea Bank, noua achiziţie a Băncii Transilvania, are în vizor un debut pe zona de retail, cu produse de bază precum înrolarea clientului online, cont curent, card de debit şi credit, fară agenţii sau sucursale, dar în final noul concept de bancă al BT va avea nevoie să strângă o masă critică de clienţi pentru a se susţine, a spus Gabriela Nistor, noul CEO al Idea Bank, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

„Intenţia este deocamdată să pornim cu ceva. Cu siguranţă că în timp se poate construi în orice direcţie. Nici nu mai sunt acele timpuri în care să faci strategii pe 5 ani sau 10 ani. În următorii 2 ani sau 1 an şi jumătate trebuie să ieşim cu un produs de bază. Din punct de vedere tehnic, acel produs de bază va adresa piaţa de retail. Va avea de fapt orice are un produs de bază, înrolarea clientului online, un cont curent, card de debit, credit online. Diferenţa trebuie să o facă poziţionarea produsului şi ce mai poţi să pui acolo pentru a arăta mai diferit pentru clienţi“, susţine Gabriela Nistor, care a fost până acum vicepre­şedinte pe retail la Banca Transilvania.

Deşi planul unui nou concept de bancă digitală elimină reţeaua teritorială precum agenţii sau sucursale, care în general implică costuri fixe mari, Gabriela Nistor a mai explicat că în retail trebuie să existe o masă critică de clienţi pentru a susţine businessul şi a putea face faţă costurilor precum cele tehnologice, implementările sau dezvoltarea.

ZF Live
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - vineri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.8909
Diferență: -0,3687
Ieri: 4.9090
Azi: 4.7450
Diferență: -0,0926
Ieri: 4.7494
Azi: 5.7696
Diferență: -0,5858
Ieri: 5.8036
Azi: 5.0380
Diferență: -0,1783
Ieri: 5.0470