♦ Cele mai vândute suplimente alimentare din România sunt produsele de protecţie a ficatului, probioticele şi, în sezonul rece, produsele pentru tractul respirator ♦ Piaţa suplimentelor alimentare este estimată la 870 mil. euro în 2024, în preţ de vânzare la consumator ♦ Faţă de 2023, a crescut cu 8%.
În ultimii ani, oamenii au fost tot mai atraşi de piaţa suplimentelor alimentare şi a vitaminelor, în contextul unui stil de viaţă tot mai stresant. Acest lucru a urcat şi vânzările la aceste produse, piaţa totală având o valoare de 870 mil. euro în 2024 în România, în creştere cu 8%. Datele au fost prezentate de Gerald Flintoacă Filip, secretar general în Patronatul Român al Industriei Suplimentelor Alimentare (PRISA), prezent la emisiunea ZF Live.
„Pe date, observăm că toţi consumatorii din România au început să se uite mai mult la prevenţie, la menţinerea stării de sănătate, mai ales post-covid. Consumatorul citeşte, se interesează mai mult, consumă suplimente alimentare pentru a-şi menţine starea de sănătate, pentru că este nevoie ca să aibă un aport suficient de nutrienţi, în aşa fel încât organismul să funcţioneze cât mai normal. Această evoluţie se observă şi în Uniunea Europeană, consumatorul este foarte atent la starea lui de sănătate”, a spus Gerald Flintoacă Filip.