România are un potenţial uriaş în turism, dar fără promovare, fără să fie cunoscută pe pieţele externe nu se poate vinde ca destinaţie turistică.
„Toate ţările participă la târguri de turism ca să prezinte potenţialul turistic al ţării şi să atragă turişti străini. Dacă ai turişti creşte nivelul de trai şi masa monetară iar de aici vine bunăstarea. Mi-aş dori ca România, cu potenţialul uriaş pe care îl are, cu natura ei, să fie o destinaţie pentru străini“, a spus la ZF LIVE Gheorghe Fodoreanu, expert în turism.
Doar 2,1 milioane de turişti străini s-au cazat în unităţile de cazare locale în 2023, sub nivelul din anul de vârf 2019, când se înregistrau 2,6 mil. turişti străini, arată datele de la Statistică.
Pe de altă parte, românii au cheltuit în primele noua luni ale anului trecut 6,5 miliarde de euro pe vacanţe în afara ţării, deci circa 10 mld. euro pe tot anul trecut dacă s-a menţinut ritmul din primele luni.