♦ „Trebuie să vedem AI ca pe noul nostru cititor şi să învăţăm ce-i place să mănânce şi să-i dăm fix hrana pe care şi-o doreşte.“ ♦ „Vizibilitatea unui brand e formată în prezent din două surse inegale - 90% din vizibilitatea AI este formată din surse credibile, mai ales editoriale. Deci putem spune că PR-ul este noul SEO şi brandurile trebuie să facă aceste eforturi de comunicare neplătită. Restul de 10% vin din social media, din comunităţi şi forumuri generate de utilizatori.“
Inteligenţa artificială (AI) nu mai este doar un instrument tech ci a devenit un filtru care decide ce informaţie ajunge la consumatori şi în ce formă, a transmis Hortensia Năstase, vicepreşedinte, Lowe Group - unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare prezente în România. Astfel, într-o lume în care motoarele de căutare nu mai oferă liste de linkuri, ci „adevăruri“ preambalate în fraze persuasive, credibilitatea a fost externalizată către algoritmi.
„Astăzi, AI este noul nostru preot, pentru că îl credem pe cuvânt, îl credem fără să cercetăm. Când cineva interoghează Google despre compania ta, nu mai primeşte doar o listă de website-uri, cum se întâmpla până acum. Primeşte un rezumat din ceea ce găseşte AI. Primeşte «mâncarea deja mestecată», o sinteză agregată din diverse surse pe care ţi-o serveşte cu o voce autoritară, vocea unui expert. Noi nu mai punem la îndoială ce spune AI. Întrebarea este cum ajunge AI să strângă toate aceste informaţii, de unde le strânge, ca să ţi le servească ţie cu această voce de expert“, a spus Hortensia Năstase în cadrul emisiunii de business ZF Live.