♦ Piaţa de leasing este aproximativ la acelaşi nivel ca în 2007, respectiv 5 mld. euro. ♦ Soldul finanţărilor BT Leasing a ajuns la 1,3 mld. euro, însemnând 43.000 de clienţi finanţaţi ♦ Zona medicală şi agri sunt sectoare în care BT Leasing şi-ar dori să fie mai prezent ♦ Ponderea persoanelor fizice în portofoliu este de sub 2%.
Piaţa de leasing din România are un potenţial încă foarte mare, având în vedere că se află în prezent la 2% din PIB, în timp ce în alte state europene a ajuns la 5-6% din PIB. Deşi ca nivel, piaţa de leasing se află la 5 mld. euro, asemănător cu nivelul din anul 2007 când era perioada de glorie a leasingului, acum antreprenorii au ajuns la un nivel de maturitate, ceea ce înseamnă că vor începe să apeleze la instrumente mai bune de finanţare, a explicat Ionuţ Morar, CEO al BT Leasing, în cadrul emisiunii de business ZF Live.
„BT Leasing are 1,3 mld. euro şi 43.000 clienţi finanţaţi. Cred că piaţa de leasing nu este nici la nivelul anului 2007, când a fost anul de glorie al pieţei de leasing. Cred că atunci era cam 5 mld. euro şi acum cred că tot pe la nivelul acela este, însă PIB-ul este mult mai mare. În alte ţări din Europa, piaţa de leasing ajunge la 5-6% din PIB. Economia este formată în mare parte din firme mici şi mijlocii. Cred că, cu cât evoluezi într-o piaţă, cu cât eşti mai matur, apelezi şi la instrumente mai bune de finanţare, cum ar fi leasingul, creditul, bursa sau încerci să înţelegi că există şi alte variante de finanţare mai potrivite pentru nevoia ta. Probabil nevoia de finanţare nu a fost aşa de mare. Au fost şi alte surse de finanţare de la furnizori, credit comercial şi maturitatea antreprenorilor nu era. Acum începem să gândim în planuri, pe termen mai lung, să avem strategii de creştere, să formalizăm acele strategii. Este un foarte mare potenţial în România de creştere a gradului de intermediere financiară, însă ar trebui cumva şi reglementările să vină în sensul acesta, să înţeleagă mai bine anumite instrumente financiare“, susţine Ionuţ Morar.