♦ Această soluţie vine cu o metodă digitalizată, care permite controlul de la distanţă, colectarea de date şi o administrare mult mai eficientă a campaniilor de promovare ♦ Într-un magazin mare, de tip hipermarket, se regăsesc între cinci şi şapte astfel de roboţi, în timp ce în magazinele mai mici sunt amplasaţi maximum trei roboţi.
Tokinomo, un startup creat de câţiva antreprenori români care au lucrat în advertising şi în zona de tech, a dezvoltat o soluţie de promovare a produselor aflate pe rafturile supermarketurilor. Aceasta constă în amplasarea unor roboţi pe rafturi, care permit interacţiunea consumatorului cu produsele prin mişcare, sunet şi lumină.
Ionuţ Vlad, CEO al Tokinomo, susţine că în prezent există peste 2.000 de astfel de roboţi instalaţi în retailere, iar la nivel internaţional, aceştia sunt prezenţi în peste 40 de ţări, printre care şi România, Turcia şi Israel. „Tokinomo este un startup care a dezvoltat o soluţie de promovare a produselor de larg consum. Este un robot care se pune pe rafturile supermarketurilor şi care dă posibilitatea produselor să interacţioneze cu cumpărătorii, în principal, prin mişcare, sunet şi lumină, oferind, în acelaşi timp, date importante vizavi de traficul consumatorilor şi interacţiunile pe care le au cu produsul. Am dezvoltat această idee prin resurse proprii, după care am apelat la un grup de investitori locali şi, practic, este un produs 100% românesc. Avem peste 2.000 de roboţi şi suntem prezenţi în peste 40 de ţări, ceea ce este impresionant, întrucât am început primele discuţii la nivel internaţional în urmă cu doi ani“, a spus Ionuţ Vlad, CEO al Tokinomo, la emisiunea online de business ZF Live.