♦ Bugetul alocat construcţiei de drumuri a crescut constant mai ales după anul 2020 şi tot mai multe bănci sunt dispuse să finanţeze investiţii în infrastructură ♦ Vom avea cântărire dinamică a camioanelor, pentru a elimina complet orice timp de aşteptare în vamă pentru transportatorii rutieri, odată cu Schengen ♦ Vrem să păstrăm ritmul de a avea 1.000 km de autostradă în construcţie an de an ♦ 50% din materialele necesare construcţiei autostrăzilor vin din import, iar ţinta este să scadă la 30% ♦ Pe Valea Prahovei centura Comarnic va fi gata în 2025, iar cea de la Azuga în 2026 ♦ În sud continuăm cu autostrada Bucureşti-Alexandria şi o vom continua până la Craiova, respectiv Calafat.
Accelerarea ritmului de construcţie a autostrăzilor şi drumurilor expres a încurajat realizarea de investiţii în furnizarea de materiale necesare acestora, dar şi de recrutare a specialiştilor români care până acum lucrau peste graniţă.
Ministerul Transporturilor şi-a propus ca în următorii ani să păstreze ritmul de a avea anual în construcţie 1.000 km de autostradă şi vrea ca în 2025 să unească provinciile istorice din sudul şi estul României, la 166 de ani de la Mica Unire.
„Anul 2025 va fi anul „Micii Uniri“ în infrastructură, vom putea merge pe drum expres şi autostradă din Oltenia în Muntenia şi până în Dobrogea şi Moldova. Vom avea continuitate, de la Craiova, Piteşti, Bucureşti până la Bacău sau Constanţa. Mai departe, în 2028, la 110 ani de la Marea Unire, vrem să închidem coridorul Sibiu-Piteşti“, a spus Irinel Ionel Scrioşteanu în cadrul emisiunii ZF Live.
Creşterea complexităţii proiectelor de infrastructură, dar şi a numărului lucrărilor, a dus şi la recrutarea a tot mai mulţi specialişti români care până acum lucrau în afară.