Românii sunt printre cei mai optimişti europeni în ceea ce priveşte perspectivele de creştere a consumului, dar şi situaţia finanţelor personale, conform indicelui consumer confidence index realizat de compania de cercetare de piaţă Nielsen. România este depăşită doar de Kazahstan, o ţară aflată în acest moment într-un boom economic, care a avut o creştere a pieţei bunurilor de larg consum de 16%.
„Veştile sunt foarte bune de ceva timp, pentru că anul trecut a fost un an electoral. România se află într-o perioadă de relaxare fiscală, ceea ce a dus la impulsionarea consumului. Acum, Nielsen, compania pentru care lucrez, monitorizează creşterea care vine din retail, atât produse alimentare, cât şi produse nealimentare. În 2016 am înregistrat, pe piaţa monitorizată de Nielsen, o creştere de 8,5%, faţă de anul anterior, ceea ce înseamnă că oamenii au consumat mai multe produse de uz casnic. În comparaţie cu alte ţări din regiune, noi am fost cu mult peste, cu un raport aproape dublu“, a spus Iulia Pencea, consumer Insights Leader Balkans în cadrul Nielsen.