ZF Live

ZF Live. Mădălin Roşu, preşedinte al BAAR şi CEO al Asirom: Sistemul bonus-malus pentru asigurări ar trebui corelat cu comportamentul şoferilor: „Cel care este agresiv în trafic trebuie să plătească, să-l usture“

Mădălin Roşu, preşedinte al BAAR şi CEO al Asirom: „Sistemul bonus-malus este realizat în funcţie daune, nu toate daunele sunt înregistrate. În schimb, tu poţi să ai un comportament agresiv, poţi să ai amenzi de viteză şi atunci tu e clar că ai o expunere mai mare la risc.

Mădălin Roşu, preşedinte al BAAR şi CEO al Asirom: „Sistemul bonus-malus este realizat în funcţie daune, nu toate daunele sunt înregistrate. În schimb, tu poţi să ai un comportament agresiv, poţi să ai amenzi de viteză şi atunci tu e clar că ai o expunere mai mare la risc.

Autor: Ramona Cornea

09.01.2025, 08:30 161

„Dacă începem să comunicăm corect şi să le spunem că reprezintă un risc mai mare şi că s-ar putea să plătească mai mult, sunt două variante: fie îşi îmbunătăţesc comportamentul la volan, fie îşi vor permite să plătească nişte costuri mai mari cu amenzile, cu asigurările.“

Sistemul bonus-malus în urma căruia se stabilesc asigurările auto plătite de şoferi ar trebui corelat cu comportamentul şoferilor, astfel încât şoferii agresivi sau cei care au primit anumite amenzi să plătească mai mult pentru poliţele RCA, consideră Mădălin Roşu, preşedintele BAAR şi CEO al Asirom. În prezent, 14% dintre conducătorii auto intră în categoria şoferilor agresivi, spune el.

„Legislaţia există, trebuie doar reglată fin. Şi noi am făcut câteva studii, inclusiv la UNSAR, la BAAR, am cerut opinia conducătorilor de vehicule. Cel care este agresiv în trafic trebuie să plătească, să-l usture. Noi am venit cu propuneri. Sistemul bonus-malus este realizat în funcţie daune, nu toate daunele sunt înregistrate. În schimb, tu poţi să ai un comportament agresiv, poţi să ai amenzi de viteză şi atunci tu e clar că ai o expunere mai mare la risc. Trebuie să începem să luăm în considerare lucrurile acestea. Până la urmă, vorbim de cam 14% din conducători în zona de şoferi agresivi sau cu nişte amenzi mai delicate, atât am identificat noi“, a spus Mădălin Roşu în cadrul emisiunii de business ZF Live.

Ajustarea sistemului bonus-malus este una dintre soluţiile care ar putea aduce mai multă echitate şi responsabilitate pe şosele, crede el.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

ZF Live
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează ZF Power Summit 2025