♦ Industria ospitalităţii este prima afectată de orice impact extern – politic, economic sau geopolitic. ♦ Media pe lună la cazare cu mic dejun, în mai, pe Bucureşti, a fost de 520 de lei pe hotelurile de brand, care raportează.
La jumătatea anului 2025, piaţa hotelieră din România se confruntă cu presiuni tot mai mari, cauzate de instabilitatea fiscală şi geopolitică, dar şi de concurenţa tot mai acerbă venită din zona platformelor Airbnb şi Booking. După un prim timestru în uşoară creştere, industria hotelieră a început să resimtă scăderi semnificative începând cu luna aprilie pe fondul alegerilor şi incertitudinii fiscale, dar şi al conflictelor externe.
„Avem un cumul de factori pe care îl resimţim deja în al doilea trimestru. (...) Industria ospitalităţii este prima afectată de orice impact extern – politic, economic sau geopolitic, oamenii reduc cheltuielile pe zona de călătorii când există percepţia de risc. Este un domeniu în care investitorii trebuie să ia în calcul aceşti factori de risc“, a declarat la ZF Live Simona Constantinescu, preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România (FIHR).
În comparaţie cu pieţe turistice consacrate, precum Praga, Budapesta sau Varşovia, România suferă din lipsa unei promovări eficiente şi a unei strategii coerente. Bugetele reduse, lipsa prezenţei la târguri internaţionale şi absenţa promovării digitale menţin turismul românesc în urmă.