ZF Live

ZF Live. Mihaela Bîtu, CEO ING Bank: Ponderea creditelor de retail a crescut la 65%, iar cele corporate au scăzut la 35%. Este o schimbare dată de realităţile din piaţă, pe corporate nu există foarte multe oportunităţi de investiţii

Autor: Mircea Nica

16.02.2020, 19:29 21235

„Acum există multă lichiditate în sistemul bancar inclusiv la noi şi trebuie să ne străduim cât mai tare să creştem gradul de intermediere financiară şi să credităm cât mai mult populaţia şi companiile.“

 

ING Bank, sucursala locală a grupului olandez cu acelaşi nume, are în plan creşterea atât pe segmentul corporate, cât şi pe retail, dar evoluţia retailului din portofoliul creditelor este mult mai dinamic şi va creşte în continuare, a spus în cadrul emisiunii de business ZF Live Mihaela Bîtu, CEO al ING Bank România.

„În interiorul băncii, partea de retail este preponderentă dacă ne uităm la portofoliul de credite. În cadrul ING, 60-65% este retail şi 35% corporate. În domeniul corporate suntem mai maturi, în special în segmentul corporaţiilor mari, pentru că este segmentul de piaţă pe care l-am abordat atunci când am lansat operaţiunile, acum 25 de ani. Domeniul de retail a venit mai târziu, acum 15 ani, şi este în deplină evoluţie.“

Din punctul de vedere al segmentului corporate, creşterea nu a fost pe măsura aşteptărilor din cauza unei dinamicităţi mai pronunţate a zonei de retail.

„Dacă privim evoluţia pieţei din anii recenţi, zona de creditare în segmentul retail a fost mult mai dinamică, creditele din zona de corporate din păcate nu au crescut la fel de mult cum ne-ar fi plăcut să vedem. Apetitul băncilor de creditare este în continuare destul de ridicat, iar anul acesta nu credem că se va schimba nimic în dinamica acestor pieţe. Retailul va continua să crească“.

 
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO