Pe primul loc în top 50 cele mai puternice branduri româneşti este Dacia, pe locul doi eMAG, iar pe trei se află Dedeman, cea mai puternică afacere antreprenorială 100% românească.
Mihai Bogdan, managing director pentru România în cadrul Brand Finance, firmă independentă globală de evaluare de brand, susţine că există două tipuri de influenţe pe care pandemia de Covid-19 le-a avut asupra celor mai puternice mărci româneşti: unul ţine de sectorul din care face parte brandul respectiv şi un altul care ţine de propria forţă a fiecărui brand în parte, de cum s-a adaptat şi cât de eficient a găsit soluţii.
„Pandemia este un eveniment fără precedent, nu se compară cu crizele financiare din trecut. A creat o inegalitate şi o discriminare între sectoare. Sunt două tipuri de influenţe pe care le-a avut pandemia asupra brandurilor româneşti: unul ţine de sector şi unul ţine de propria forţă a fiecărui brand. Sunt anumite categorii mai defavorizate decât altele, iar unele branduri sunt mai bine pregătite, mai adaptabile, mai inovative”, a declarat Mihai Bogdan, managing director la compania de consultanţă Brand Finance România, în cadrul emisiunii online de business ZF Live.