Generaţia Tech, program care are ca obiectiv dezvoltarea competenţelor digitale, organizat de Digital Nation, aşteaptă peste 10.000 de perticipanţi la festivalul din acest an şi estimeză circa 2.000 de aplicaţi în cadrul programului. Persoanele care se înscriu în programul Generaţia Tech pot alege din cele 12 specializări, a mai spus Paul Apostol, fondator al Digital Nation, în cadrul emisiunii de business ZF Live.
„În august, în Braşov, aşteptăm 10.000 de oameni la festivalul din acest an Generaţia Tech. Cred că deşi o să avem 2.000 de locuri, ne aşteptăm la peste 4.000 de oameni care vor să intre şi să aplice pentru a parcurge programul Generaţia Tech”, a spus Paul Apostol.
Digital Nation încearcă să transforme modul în care oamenii învaţă, prin intermediul mai multor programe, printre care Generaţia Tech, care, până în prezent, a facilitat dezvoltarea gratuită de abilităţi digitale pentru peste 9.000 de români, cu vârste cuprinse între 16 şi 65 de ani. Iar pentru a aduce un plus de valoare, Digital Nation a început şi dezvoltarea unui asistent ce foloseşte inteligenţa artificială şi care are ca scop să motiveze şi să menţină participanţii în cadrul Generaţia Tech motivaţi, pentru ca aceştia să termine cursul.
„Orice om care intră în programul Generaţia Tech completează un chestionar de introducere unde este întrebat de ce intră în Generaţia Tech, ce-şi doreşte, ce obiective are, care sunt interesele lui, după care mai există un canal public în care oamenii împărtăşesc - mie îmi place muzica aia, eu sunt pasionat de asta. Iar cu o aprobare anterioară, Saro va putea să se uite pe canalul public pe care ei vorbesc public - toţi cei 2.000 de colegi din ţară. Şi Saro învaţă din sursele acelea, din platformele şi bazele noastre de date, din conversaţiile publice, dar şi din conversaţiile unu la unu pe care participanţii le vor avea cu asistentul AI. Apoi Saro le va scrie pe WhatsApp, pe LinkedIn şi pe e-mail, mesaje de motivare şi energizare”, a explicat Paul Apostol.
Anul trecut, Generaţia Tech a avut aproximativ 2.800 de absolvenţi. „Noi avem o rată de promovare de 65-70% de când am dezvoltat şi implementat asistentul AI Saro. Saro deja rulează într-o versiune mai incipientă încă de anul trecut. Anul acesta, împreună cu cei de la Google, o să creăm o versiune mult mai avansată.”
Asistentul Saro a fost testat de circa 1.000 de persoane, din care 400 au avut rezultate şi au reuşit să ducă la final programul de antrenament. „Saro se află în stadiu beta, însă are deja rezultate. Spre exemplu, circa 41% din cei care au interacţionat cu Saro au recuperat sarcinile de lucru – adică pe măsură ce trece timpul, o parte din oameni nu îşi mai ating obiectivele, însă aproape jumătate din cei care au interacţionat cu Saro au recuperat, au revenit pe parcursul de învăţare. Au fost zeci de mii de interacţiuni. Avem şi liceeni, tineri profesionişti care vor să facă reconversie şi mai există cei care îşi caută job şi vor să facă un upgrade sau să se angajeze în alte companii.”
Paul Apostol a explicat că Saro are ca scop să amintească cursanţilor de ce trebuie sau de ce au vrut să parcurgă un anumit curs, având în vedere că, potrivit statisticilor, circa 98% dintre cursanţi renunţă în primele două săptămâni şi nu mai sunt motivaţi să termine cursurile online la care se înscriu.
„Saro se uită inclusiv în ce perioadă a săptămânii sau din zi obişnuieşti tu să lucrezi şi îţi va scrie proactiv. Spre exemplu, există oameni care învaţă după-amiaza, şi atunci Saro nu o să le scrie niciodată dimineaţa. O să le scrie după-amiaza şi o să îi întrebe Cum eşti? Ne apucăm de antrenamentul ăsta. Uite ce s-a lansat ieri în domeniul digital marketing. Deci este o tehnologie care se conectează la obiectivele tale de învăţare. Apoi se conectează la bazele de date care ţin prezenţa când eşti tu implicat în procesul de învăţare - ca oră, zile pe săptămână - şi apoi iniţiază conversaţii cu tine. Este singurul AI proactiv din tot research-ul nostru pe care l-am făcut. Undeva la 40 de conversaţii se vor iniţia cu fiecare om pe parcursul a şase luni. Iar la început are obiectivul să te cunoască, să-ţi pună câteva întrebări şi să creeze un prim contact. După aceea obiectivul se mută pe a preîntâmpina momentele în care tu te deconectezi sau uşor-uşor te îndepărtezi. Iar noi lucrând de nouă ani cu programe de formare am învăţat foarte multe lucruri. Interesul e mare la început, apoi există o primă scădere a interesului după două săptămâni, iar după o lună există o scădere şi mai mare. Şi noi cu Saro vrem să preîntâmpinăm fenomenul de deconectare de la procesul de învăţare.”