ZF Live

ZF Live. Paul Smarandache, cofondator, Search Ads - agenţie de marketing online: Aproximativ 50% din traficul de pe internet e fals, e format din activitatea unor boţi - un software care imită comportamentul unui utilizator real

Paul Smarandache, cofondator, Search Ads: Mă gândeam încă dinainte să înceapă campania electorală că cineva o să exploateze această reţea pentru că în România are 9 milioane de utilizatori, aproape la acelaşi nivel ca Facebookul şi mult peste Instagram.

Paul Smarandache, cofondator, Search Ads: Mă gândeam încă dinainte să înceapă campania electorală că cineva o să exploateze această reţea pentru că în România are 9 milioane de utilizatori, aproape la acelaşi nivel ca Facebookul şi mult peste Instagram.

Autor: Alexandra Cepăreanu

12.12.2024, 11:00 102

♦ „Nebunia de pe TikTok consider că era inevitabilă, într-un fel. Recomand utilizatorilor să verifice informaţiile din mai multe surse. Nu tot ce circulă pe internet este adevărat, chiar majoritatea informaţiilor s-ar putea să fie false.“

Una dintre cele mai mari probleme din mediul online este reprezentată de traficul fals generat de boţi - programe care imită comportamentul unui utilizator real prin acţiuni precum vizualizarea postărilor, acordarea de like-uri şi scrierea unor comentarii. Acest program poate fi folosit pentru a creşte artificial numărul de vizualizări, urmăritori şi interacţiuni şi funcţionează de obicei prin automatizarea unor acţiuni repetitive.

„Aproximativ 50% din traficul de pe internet este fals, este format din boţi. Noi le spunem asta clienţilor de la început. Le explicăm că jumătate din trafic este fals. Şi atunci să-şi seteze aşteptările real şi să îşi dea seama că plăteşte doar pentru 500.000 de afişări reale, din cele un milion. Informaţia asta o am de mai mult timp, e împărtăşită cam de toată comunitatea online de ceva timp. Nu ştie nimeni clar, sunt informaţii pe care le colectăm noi de pe site-urile pe care le administrăm. Şi o persoană reală şi un bot noi îl vedem la fel, doar după modul în care se comportă ne putem da seama dacă este un bot sau nu,“ a a spus Paul Smarandache în cadrul emisiunii de business ZF Live.

El a explicat că se aştepta ca TikTok - reţeaua al cărei impact în alegeri este dezbătută intens în România – să înceapă să fie intens utilizată pe fondul creşterii numărului de utilizatori. „Pentru entertainment TikTok poate fi o unealtă bună pentru a influenţa deciziile consumatorilor. Dar depinde de cum îl foloseşti. Nebunia de pe TikTok consider că era inevitabilă, într-un fel. Mă gândeam încă de dinainte să înceapă campania electorală că cineva o să exploateze această reţea pentru că în România are 9 milioane de utilizatori, aproape la acelaşi nivel ca Facebookul şi mult peste Instagram. Şi cum celelalte alegeri din trecut au fost influenţate de Facebook la timpul lui, acum era momentul ca cineva să exploateze TikTokul şi să câştige de pe urma expunerii pe această platformă.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

ZF Live
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro