ZF Live

ZF LIVE. Sorin Dănilă, antreprenorul care a readus pe piaţă brandul Mathild de Bodoc: Deşi România este considerată patria apelor minerale, în restaurante găsim doar un singur brand

Sorin Dănilă, proprietar, Karpaten Schatze SRL: Retailerii noştri nu sunt organizaţi pentru returnare, nu au spaţii corespunzătoare. În Germania, magazinele au 10-20% din spaţii amenajate pentru ambalaje. În România a fost făcut simplist, pentru plastic şi nu este returnabil niciun plastic.

Sorin Dănilă, proprietar, Karpaten Schatze SRL: Retailerii noştri nu sunt organizaţi pentru returnare, nu au spaţii corespunzătoare. În Germania, magazinele au 10-20% din spaţii amenajate pentru ambalaje. În România a fost făcut simplist, pentru plastic şi nu este returnabil niciun plastic.

Autor: Mădălina Dediu Panaete

06.06.2023, 18:00 860

♦ Apele minerale de la Bodoc au început să fie îmbuteliate în urmă cu mai bine de 100 de ani, iar Sorin Dănilă a preluat fabrica după ce s-a întors în 2016 din Germania.

Sorin Dănilă , unul dintre antreprenorii care au pus bazele La Fântâna şi care astăzi deţine un business în domeniul borşului şi îmbuteliază apa Mathild de Bodoc (jud. Covasna), spune că pentru micii antreprenori din sectorul apelor minerale este greu să crească având în vedere că marii jucători au acaparat piaţa, iar restaurantele au în meniu de cele mai multe ori un singur brand de apă. În plus, brandurile mici nu pot avea un preţ mai mare ca în cazul berilor artizanale pentru că apa minerală este un produs care se consumă în cantităţi mari şi preţurile trebuie să fie accesibile.

„Deşi suntem teoretic patria apelor minerale, dacă vine un japonez şi se uită în meniu, vede un singur brand de apă minerală, pentru că restaurantele au deal-uri cu marile companii. Până când statul nu va veni cu o lege prin care restaurantele să aibă minimum cinci branduri de ape minerale naturale atunci această denumire a României de «patria apelor minerale» va fi doar la nivel teoretic. Iar statul pierde bani pentru că  ANRM nu încasează rede­venţe. Şi e păcat, pentru că avem cu ce să ne prezentăm în domeniul apelor minerale“, a spus antreprenorul în cadrul emisiunii de business ZF Live. El are o experienţă de trei decenii în antreprenoriat, dar a lucrat şi pentru multinaţionale precum McDonald’s şi PepsiCo Rusia. De asemenea, el este şi unul dintre asociaţii fondatori ai La Fântâna, liderul pieţei de apă îmbuteliată în sistem de watercoolere. Inspirat de istoria brandului McDonald’s, Sorin Dănilă a făcut şi o fabrică de borş, iar numele brandului este chiar Dănilă. Sorin Dănilă este proprietarul Karpaten Schatze SRL, cu o cifră de afaceri de 2,1 milioane de lei în 2021 (ultimele date disponibile). El a intrat în business iniţial în comerţul stradal, iar ulterior a activat în producţie şi a fost şi corporatist.

ZF Live
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro