ZF Live

ZF Live. Valentin Vancea, CEO, Patria Bank: Microîntreprinderile au o rezilienţă operaţională foarte mare. Au trecut prin multiple crize în ultimii 20 de ani. În T1/2025 am crescut creditarea pentru clienţii persoane juridice, în primul rând IMM, micro şi partea de agro, cu aproape 60%

Autor: Mircea Nica

25.06.2025, 10:30 1828

♦ „Cu cât companiile sunt mai mari şi planurile investiţionale sunt mai mari, această reticenţă creşte pentru că la momentul la care ai în plan o investiţie de câteva milioane de euro, bineînţeles că business case-ul se poate modifica din perspectiva impredictibilităţii, impredictibilităţii politice sau impredictibilităţii mediului fiscal. Vor fi cu siguranţă companii care vor avea probleme de lichiditate. Dacă ne referim la crizele anterioare, ultimele crize, cele induse de COVID şi respectiv de războiul din Ucraina, nu au fost crize economice, au fost crize induse de alte evenimente, dar exista lichiditate“.

Microîntreprinderile au o rezilienţă operaţională foarte mare având în vedere că au trecut prin multiple crize în ultimii 20 de ani, a declarat Valentin Vancea, CEO al Patria Bank, el adăugând că în T1/2025 banca pe care o conduce a crescut activitatea de creditare pe tot ceea ce înseamnă clienţi persoane juridice, în primul rând IMM, micro şi partea de agro, cu aproape 60%, iar pe partea de persoane fizice cu aproape 70%.

„Există o reticenţă, bineînţeles că este de o magnitudine total diferită la un client micro faţă de o multinaţională. Nivelul investiţional este total diferit. Aici oportunitatea este bazată pe alte fundamente, dacă faci o investiţie mai mică sau nu, dar există totuşi o reticenţă. Ceea ce am observat noi în primele luni ale anului a fost o stagnare, de exemplu pe partea de credite ipotecare, pe fondul a ceea ce se întâmplă, respectiv contextul macroeconomic, politic, cu foarte multă incertitudine“, a spus şeful Patria Bank în cadrul emisiunii de business ZF Live.

Din perspectiva creşterii costului de finanţare, CEO-ul Patria Bank a spus că toată această creştere a costului de finanţare şi implicit restrângerea la nivelul clienţilor va fi percepută de clienţi de la 1 iulie, când se face repricingul de ROBOR la trei luni sau şase luni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

ZF Live
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro