♦ BCR Leasing are 12.224 de clienţi companii, din care 70% sunt microîntreprinderi, vreo 200 sunt IMM-uri, iar diferenţa sunt companii mari şi foarte mari „Din miliardul de euro pe care îl avem plasat în piaţă, 36% sunt turisme şi vehicule comerciale uşoare, 32% sunt camioane, iar diferenţa este reprezentată de echipamente. Deci, din punct de vedere al distribuţiei pe tipuri de aseturi, îl considerăm un portofoliu bine balansat. Dacă ne referim la piaţa de echipamente, eu când am venit în companie, probabil că expunerile BCR Leasing erau undeva la peste 65% pe zona aceasta de transportatori. Era un apetit pentru finanţarea de camioane, apetit care există şi acum. Dacă ne referim la condiţiile actuale şi ne uităm la tipurile de companii vedem că firmele mici preferă leasingul pentru autovehicule, IMM-urile au un apetit pentru a-şi finanţa flotele de camioane, iar companiile mari şi foarte mari au predilecţie pentru echipamente. Este normală distribuţia aceasta. România are jucători de top pe piaţa de transport“, a declarat Vlad Vitcu, şeful BCR Leasing la ZF Live.
Companiile mari şi foarte mari, care au predilecţie pentru leasingul de echipamente, îşi văd de drumul lor şi sunt interesate să investească în tehnologii noi şi în extinderea capacităţilor de producţie, a declarat Vlad Vitcu, CEO al BCR Leasing, în cadrul emisiunii de business ZF Live.
Deşi businessul cu IMM-uri anul acesta a suferit o decelerare, compania a compensat cu creşteri semnificative pe microîntreprinderi şi pe companiile mari şi foarte mari, a adăugat el.
„Companiile mari şi foarte mari îşi văd de drumul lor şi sunt interesate să investească în tehnologii noi şi extinderea capacităţilor de producţie. Am finanţat 9 mil. euro printr-un singur contract pentru un echipament de forare. Am finanţat mult echipamente medicale (şi anul trecut şi anul acesta şi văd un potenţial bun de creştere), şi echipamente agricole (cu precizarea că anii trecuţi nu au fost chiar ani buni pentru agricultură), şi am finanţat şi locomotive electrice. Pe portofoliul nostru anul acesta vom avea peste 1 mld. euro, bani plasaţi în piaţă. Businessul cu IMM-uri, din punctul meu de vedere, anul acesta a suferit o decelerare. Am făcut mai puţin business cu IMM-urile anul acesta comparativ cu anul trecut, din care o mare parte din ele sunt jucători în industria de transport, însă am compensat cu creşteri semnificative pe microîntreprinderi şi pe companiile mari şi foarte mari“, a explicat el.