ZF Logistica businessului

Logistica Businessului, un proiect ZF & Element Industrial. Daniel Gross, PENNY: Ne-am propus dublarea reţelei de magazine până în 2029, aşa că vom investi încă 100 mil. euro pe zona de logistică

01.03.2022, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

PENNY are în prezent 306 magazine operaţionale în toate judeţele ţării şi patru centre logistice – la Ştefăneşti (unde se află şi sediul central al companiei), la Turda, la Bacău şi la Filiaşi, lângă Craiova.

Retailerul cu profil discount PENNY va pune la bătaie 100 de milioane de euro în dezvoltarea logisticii pe plan local în următorii ani, după ce a investit deja o sumă similară în acelaşi scop.

„Investiţiile noastre totale ajung până acum la aproximativ 100 de milioane de euro în logistică, fără să ţinem cont de investiţiile partenerilor în parcul auto.

Ne-am propus dublarea reţelei de magazine până în 2029, aşa că sigur şi investiţiile în logistică se vor dubla, deci încă 100 de milioane de euro vor veni pe zona de logistică“, a spus Daniel Gross, CEO al PENNY, la emisiunea online ZF Logistica Businessului.


O campanie editorială realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea


PENNY are în prezent 306 magazine operaţionale în toate judeţele ţării şi patru centre logistice – la Ştefăneşti (unde se află şi sediul central al companiei), la Turda, la Bacău şi la Filiaşi, lângă Craiova.

„Cea mai recentă investiţie este cea de la Filiaşi şi a ajuns la aproximativ 26 mi­lioane de euro, în teren, construcţie şi echipamente. În depozitul de la Bacău, deschis în 2016, am investit 20 de milioane de euro, iar primele două depozite au presupus investiţii succesive – centrul de la Ştefăneşti l-am extins de trei ori, iar pe cel de la Turda de două ori până acum. Astfel, ambele centre mai vechi cumulează 50 de milioane de euro.“

Daniel Gross mai spune că PENNY a planificat să mai facă un centru logistic în zona Bucureştiului în 2024, să extindă depozitul din Bacău în 2023, dar şi depozitele de la Turda şi Filiaşi. Un al şaselea centru logistic este prevăzut pentru zona de vest a ţării, dar încă nu este stabilit locul exact în care va fi construit. În general, acolo unde există centre logistice, PENNY are teren suplimentar pentru extinderi ulterioare.

„Suntem proprietari 100% ai centrelor logistice. De altfel, şi 80% din magazinele PENNY sunt în proprietatea noastră. Asta ne oferă flexibilitate pentru extinderi şi avem o oarecare linişte în continuitatea businessului, nu mai există riscul să nu se mai potrivească negocierile cu contractele.“

Retailerul are o echipă formată din aproape 60 de oameni pentru expansiune şi construcţii, astfel că dezvoltarea centrelor logistice nu este foarte complicată. Pentru construcţia centrului logistic de la Filiaşi, PENNY a lucrat cu firma Wincon, iar pentru cel de la Bacău cu Kesz. Pentru certificarea BREEAM Outstanding pe care a primit-o depozitul din Filiaşi, compania a lucrat cu ADP, cu care de altfel a colaborat şi pentru magazinul din Otopeni, care a fost premiat la BREEAM Awards 2021 ca fiind cea mai sustenabilă clădire din Europa Centrală şi de Est.

„Depozitul de la Filiaşi are 23.000 de metri pătraţi utili şi o înălţime de 13,7 metri. Încap şase niveluri de paleţi. Este similar ca mărime cu cel din Ştefăneşti, acestea fiind cele mai mari depozite ale noastre.“ Faptul că PENNY face parte dintr-un grup internaţional este de ajutor pentru că astfel poate beneficia de experienţa interna­ţională.

„În general, un centru deserveşte 100 de magazine, însă capacitatea maximă a fiecărui depozit este pentru deservirea a 400 de magazine. Livrăm cu camioane de 40 de tone din centrul logistic spre magazine. Peste 700 de colegi din cei 5.500 de angajaţi lucrează în logistică.“

Pentru PENNY există trei perioade de vârf în cursul anului – două săptămâni înaintea Crăciunului, două săptămâni înaintea Paştelui şi perioada din jurul datei de 15 august.

„Am reuşit să avem o creştere cu două cifre în 2021, a fost un an bun, chiar dacă nu la fel de bun ca 2020. Am planificat tot o creştere de două cifre şi în 2022. Am deschis deja cinci magazine, mai avem de deschis 30 până la finalul anului. Începând de anul viitor, vrem să deschidem câte 40 de magazine pe an“, a mai spus Daniel Gross.

În 2020, primul an de pandemie, cifra de afaceri a PENNY a crescut cu circa 20%, la 4,7 mld. lei, iar ritmul s-a menţinut şi anul trecut, conform datelor transmise anterior de oficialii reţelei.

În comerţul alimentar din România, cele zece reţele străine care domină piaţa au circa 100 de hectare de spaţii logistice, unele cu chirie, altele în proprietate. Comercianţii germani, cum e şi cazul PENNY, parte a grupului Rewe, preferă să meargă cu investiţii proprii şi să ridice de la zero un depozit, acesta fiind de regulă şi modelul de expansiune pentru reţeaua de magazine aferentă.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial