ZF Logistica businessului

ZF Logistica businessului. Adrian Sandu, ACAROM: Investiţia nouă a Mercedes-Benz de la Sebeş dă un nou impuls industriei din România

21.02.2023, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

Demararea construcţiei unei noi fabrici unde se vor produce motoare pentru maşini electrice la Sebeş va impulsiona şi alte companii prezente în România să accelereze planul de a atrage şi implementa noi investiţii în tehnologii care să acopere cererea dinspre electrificarea industriei auto.

„Deja în România se produc componente pentru noile generaţii de autovehicule, ceea ce este un semnal extrem de pozitiv pentru România. Dacă Mercedes-Benz a ales Sebeş ca locaţie pentru producţia viitoarelor generaţii de componente de vehicule nu poate decât să dea un impuls şi celorlalţi producători de componente din România să atragă astfel de investiţii şi să dezvolte. În România putem produce orice componentă sau vehicul de ultimă generaţie“, a spus Adrian Sandu, secretar general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Grupul german Daimler, care deţine compania Star Assembly din Sebeş, al treilea mare exportator din România, a început sptămâna trecută. ăzi lucrările de construcţie la o nouă fabrică de asamblare unităţi de antrenare electrică, o investiţie de aproape 140 mil. euro.

Inaugurarea oficială a avut loc astăzi la Sebeş în cadrul unui eveniment la care au participat primul-ministru Nicolae Ciucă şi ministrul economiei Florin Spătaru.

Momentul marchează trecerea de la motoarele termice la cele electrice şi beneficiază de un ajutor de stat de 185 mil. lei dintr-o investiţie totală de 675. mil lei.

Star Assembly a devenit în ultimul deceniu una dintre cele mai mari firme din România, după o investiţie de peste 300 mil. euro realizată de gigantul german într-o fabrică de la zero în localitatea Sebeş din judeţul Alba.

Rapid, producţia de cutii de viteze a grupului în România s-a dus la o cifră de afaceri anuală de peste 7 mld. lei (1,5 mld. euro) şi a urcat în top trei cei mai mari exportatori din economie după Automobile Dacia şi Ford.

Peste 509.000 de maşini au fost produse în 2022 de uzinele Dacia şi Ford în cel mai bun an înregistrat vreodată de industria auto românească, în ciuda inflaţiei, războiului din Ucraina şi penuriei de componente electronice. Volumul din 2022 a punctat o creştere de 21% faţ de 2021 şi de 3,9% faţ de 2019, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

În ianuarie, creşterea a continuat, în condiţiile în care uzinele auto s-au confruntat cu mai puţine probleme generate de lipsa componentelor electronice.

„După un 2022 cu producţie record, începem cu o creştere în ianuarie. Cele două uzine auto au produs 38.500 de vehicule, un plus de aproape 10% faţă de ianuarie 2022. Şi fabricile de componente produc acum la capacitate 100% datorită celor două uzine din România, dar şi datorită celor din Europa. Nu prea mai sunt anunţate zile fără producţie în Europa şi se pare că a fost rezolvată într-o măsură problema componentelor şi implicit producţia revine spre normal. Vom vedea cum aprovizionarea se va menţine la un nivel normal pentru a nu exista diferenţe între producţii“, a spus Adrian Sandu.

 

 

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial