ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului. Alexandru Catană, Quehenberger: Cred că foarte multă producţie se va muta în Europa Centrală şi de Est în următoarea perioadă, iar capacităţile de stocare, producţie şi distribuţie vor creşte

04.08.2022, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Printre companiile de referinţă din portofoliul Quehenberger se numără LPP, eobuwie, CCC, Brico Dépôt, H&M, Deichmann, Selgros sau Ford.

România se află într-o poziţie „extrem de favorabilă“ în contextul problemelor care au tot apă­rut în ultimii doi ani pe lanţurile de a­provi­zionare, este de părere Alexandru Catană, country manager pentru România, Bulgaria şi Ucraina în cadrul operatorului logistic Quehenberger.

„Cred că foarte multă producţie se va muta în Europa Centrală şi de Est, deoarece toţi producătorii euro­peni încearcă să scurteze lanţurile de aprovizionare. În aceste condiţii, cred că şi capacităţile de stocare, producţie şi distribuţie vor creşte. Pe termen mediu, şi România, şi Bulgaria, şi Ungaria vor concura pentru a atrage cât mai multe investiţii străine“, a spus Alexandru Catană la emisiunea online ZF Logistica businessului.

Pe piaţa locală, Quehenberger este prezent de mai bine de 20 de ani şi operează aproape 300.000 de metri pătraţi de spaţii logistice. Compania este activă în mai multe industrii, dintre care principal este domeniul fashion, însă se adaugă şi clienţi din sectoare precum retail sau auto­motive.

Printre companiile de referinţă din portofoliul Quehenberger se numără LPP, ebouwie, CCC, Brico Dépôt, H&M, Deichmann, Selgros sau Ford.

„Pentru Brico Dépôt, de exemplu, avem un depozit de 85.000 de metri pătraţi open-space, în parcul logistic CTPark Bucharest West, de la kilometrul 23. Peste 80% din businessul nostru este departe de automotive, aşa că nu am fost puternic impactaţi de criza de pe piaţa auto din pandemie şi de problemele de aprovizionare.“

Depozitele pe care le operează austriecii de la Quehenberger se află în Bucureşti, Cluj, Timişoara, Arad şi Oradea. Ca număr de metri pătraţi, România este lider la nivelul grupului, deoarece, din cei 800.000 de metri pătraţi pe care îi operează grupul în total, aproape 300.000 se află în România.

„Ca cifră de afaceri, din peste 500 de milioane de euro cât a înregistrat grupul în 2021, România a generat 60 de milioane de euro în 2021. În primele şase luni din 2022 am avut o creştere de aproape 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Sperăm ca, la sfârşitul acestui an, să ajungem la circa 80 de milioane de euro cifră de afaceri. Am avut un prim semestru neaşteptat de bun, putem spune că avem cel mai de succes an al nostru în România“, a mai spus Alexandru Catană.

Quehenberger are în România aproximativ 2.400 de angajaţi – direct sau indirect, contractaţi cu ajutorul companiilor de leasing de personal.

„Partea de resurse umane e o provocare, e foarte dificil să găsim oameni. Trebuie să fim eficienţi din punctul de vedere al costurilor, dar trebuie să fim şi capabili să atragem resursa umană.“

Compania lucrează în România cu toţi marii dezvoltatori de spaţii industriale, iar country managerul spune că există şi cazuri în care depozitele pe care Quehenberger le are în portofoliu sunt construite built-to-suit, dar şi solicitări last-minute, în funcţie de ce nevoi au clienţii.

„Românii cheltuie foarte mulţi bani pe haine şi accesorii, aceasta fiind divizia noastră cea mai activă, atât pe parte de online, cât şi pe tradingul tradiţional, vânzările din magazine. Există în continuare creşteri pe online, dar nu la fel de mari ca la începutul pandemiei.“

În ceea ce priveşte prezenţa pe piaţa din Ucraina, Alexandru Catană spune că acolo a Quehenberger are mai multe birouri, care au fost afectate de izbucnirea războiului.

„În Kiev s-au reluat operaţiunile, dar în Odesa şi alte oraşe încă nu. Acolo lucrăm în principal cu clienţi din industria farma, fashion, FMCG.“

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial