ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului. Alexandru Niculescu, eMag: Pregătim investiţii de 990 mil. lei în livrare şi depozitare în următorii trei ani

04.11.2021, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

♦ eMag are în plan noi investiţii în logistică şi ia în calcul inclusiv centre regionale care să reducă timpul de livrare la nivel naţional. Pentru moment în Bucureşti livrează mai repede decât în Budapesta sau Sofia datorită depozitelor din Joiţa.

Investiţiile în extinderea suprafeţei de depozitare permite şi achiziţia din timp a produselor pentru campanii de vânzări precum Black Friday şi a evita fluctuaţiile de preţ.

„Am investit şi în suprafeţe generoase de depozitare pentru a ne pregăti cu oferte. Aveam o clădire deja de 125.000 mp în depozitul de la Joiţa din 2018. Anul acesta în octombrie 2021 a devenit funcţională o nouă clădire de peste 125.000 mp iar amândouă sunt pline cu marfă. Apar lucruri neprevăzute în lanţul logistic dar dacă te pregăteşti din timp, cu parteneriate strategice şi negocieri cu mult timp înainte, aşa te poţi aproviziona din timp şi stoca în depozite marfa primită. Temporar mai folosim şi depozitul de la P3, cum ar fi acum de Black Friday după care gradual vom migra totul către campusul nostru logistic“, a spus Alexandru Niculescu, vicepreşedinte operaţiuni pentru eMag  în cadrul emisiunii ZF Logistica Businessului realizată de ZF alături de Element Industrial.

El a subliniat că „în următorii trei ani vom continua investiţiile. Ne-am programat 990 mil. lei investiţii în logistică în următorii trei ani, atât în depozite cât şi în capacitate de livrare. Avem în derulare programul Fulfillment by eMag prin care comercianţii IMM listaţi pe marketplace au acces la capacitatea noastră logistică. Un antreprenor parte a programului nu trebuie decât să aducă produsele pe care piaţa crede că le caută, la noi în depozit. Ne putem adresa celor 1.000 de firme listate la noi“.

În ceea ce priveşte campania din ziua de Black Friday, programat pentru data de 12 noiembrie, el a subliniat că pregătirile încep cu un an înainte.

„Noi ne pregătim evenimentul de Black Friday cu mult timp înainte. Finalizăm anul acesta Black Friday, analizăm ce trebuie îmbunătăţit şi începem imediat evenimentul de anul următor. Investim în capacitatea logistică tocmai pentru a avea unde stoca marfa anul viitor în campania următoare. Să avem posibilitatea de a investi în capacitatea de livrare – Easy Box spre exemplu, dacă anul trecut aveam 1.000 în toată ţara, anul acesta depăşim valoarea de 2.000 şi astfel extindem capacitatea de livrare“.

În condiţiile în care criza microchipurilor şi problemele de aprovizionare din zona de consumer electronics, cel mai probabil vom vedea aici creşteri de preţuri în perioada următoare.

„Dar de această dată am avut contracte făcută înainte alături de capacitatea mare de stocare pentru a ne aproviziona din timp. 2020 şi 2021 au fost ani atipici din cauza pandemiei şi măsurilor adoptate. Anul trecut în lockdown a crescut cererea pentru tot ce susţine munca şi şcoala de acasă, de la displayuri, căşti, laptopuri, desktopuri sau tablete“, a spus Alexandru Niculescu.

Retailerul online ajunge la investiţii totale de peste155 mil. euro în comuna Joiţa din judeţul Giurgiu, odată cu proiectul prin care vizează construcţia unui hub logistic de 130.000 mp, gândit pentru a găzdui circa 1.000 de companii care vând prin marketplace-ul companiei. Acesta va face parte dintr-un parc industrial înfiinţat de retailerul online, care se va întinde pe 290.000 mp.

„La Joiţa avem un masterplan în trei faze. Prima a fost depozitul de 125.000 mp din 2018 realizat în urma unei investiţii de 65 mil. euro. A doua a fost reprezentată de cel de-al doilea depozit de peste 125.000 mp în care am investit 47 mil. euro iar la anul în toamnă vom realiza un upgrade de automatizare. Vom instala un sistem de robotizare, investiţie de 43 mil. euro în roboţi care aduc marfa la picker şi vom creşte numărul comenzilor realizate astăzi şi cu livrare tot astăzi şi vom creşte numărul comenzilor livrate într-un singur colet pentru a accelera livrarea şi a reduce consumul de carton“, a explicat Alexandru Niculescu.

El a subliniat că sunt luate în calcul şi alte puncte logistice în Transilvania, Moldova, zone din Ungaria sau Bulgaria pentru a deservi clienţii cu livrare rapidă într-o proporţie cât mai mare.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial