ZF Logistica businessului

ZF Logistica businessului. Călin Cavaleru, Color Smart: Am creat un brand propriu de vopsea, pe care vrem să-l ducem la vânzări de 1 mil. euro şi să-l exportăm în ţările din regiune

06.06.2023, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Călin Cavaleru spune că, pe piaţa imobiliară, se vede în acest moment un blocaj şi reticenţă pentru a începe noi investiţii.

Color Smart, o companie care a fost fon­dată ca distribuitor de vopsele, a făcut pa­sul către producţie cu un brand pro­priu. Activitatea de producţie are însă loc în Grecia, în fabrica unuia dintre furni­zori.

„Color Smart şi-a început acum 20 de ani cu importuri de vopsele premium din Grecia. Ulterior, a început să aducă vop­sele şi din Italia, iar acum, în afară de por­to­foliile partenerilor noştri, avem şi un brand propriu, care are acelaşi nume pre­cum compania, Color Smart. Am început pro­ducţia anul trecut, am lucrat la reţete şi la ambalaje, producţia are loc la par­te­nerii noştri din Grecia“, a spus Călin Cavaleru, director de strategie la Color Smart, la emisiunea online ZF Logistica businessului.

Compania nu ia în calcul să aducă producţia în România în următoarea perioadă, dar nici nu exclude acest plan. Investiţia în propriul brand a fost de 800.000 de euro. „Pentru acest an, ne dorim să vindem cam de un milion de euro vopsea sub marca proprie, apoi vrem să avem o creştere anuală de 25-30%. În cursul acestui an, vrem să şi exportăm acest brand în ţările din regiune.“

Cu afaceri de 3,2 milioane de euro în 2022, compania a bugetat un rezultat de 4,4 milioane de euro pentru acest an. Color Smart, deţinută de Cătălin Trupşor, nu se adresează doar segmentului rezidenţial, ci şi proiectelor din HoReCa, clinicilor medicale, amenajărilor de spaţii exterioare precum locurile de joacă.

Vopselele lavabile Color Smart se pot folosi pentru baie şi bucătărie, pereţi şi tavane, lacuri pentru lemn şi metal, sigilanţi pentru piatră şi beton sau amorse.

„Vindem prin patru showroomuri proprii (Bucureşti, Constanţa, Bacău şi în Timişoara – n. red.), nouă depozite şi 13 magazine partenere (Cluj, Craiova, Oradea, Arad, Sibiu, Alba-Iulia, Râmnicu Vâlcea, Ploieşti, Focşani, Bacău, Piatra Neamţ, Braşov, Brăila – n. red.). Ne propunem să ajungem la cel puţin un magazin partener în fiecare judeţ în următorii trei ani, deşi s-ar putea să dureze ceva mai mult. Investiţia într-un showroom costă cam 150.000-200.000 de euro.“

Color Smart are spaţii de depozitare lângă Bucureşti, la Ştefăneşti, de unde face livrări către partenerii din ţară sau spre marile şantiere. Partenerii pot vedea stocurile şi pot să plaseze comenzi în magazinul online.

„Din punct de vedere geografic, cererea este dinamică în Cluj-Napoca, în Craiova şi ne gândim să ne întărim prezenţa în zona Moldovei, unde avem doar un magazin, la Bacău.“

Călin Cavaleru spune că, pe piaţa imobiliară, se vede în acest moment un blocaj şi reticenţă pentru a începe noi investiţii.

„Avem proiecte în derulare şi suntem mai puţin afectaţi, dar resimţim faptul că banii nu prea se mişcă în piaţă. Vedem o tendinţă de a amâna începerea proiectelor sau de a încetini etapele de proiect. Oamenii amână mai mult decât de obicei, se gândesc mai mult, scot mai greu banii din buzunar. Sunt prudenţi.“

Color Smart numără 25-30 de angajaţi pe zona de birouri, iar pe partea de manoperă, în funcţie de perioadă, are mai mulţi sau mai puţini aplicatori, pe care îi formează intern şi apoi îi contractează pe lucrări, nefiind angajaţi permanenţi.

 

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial