ZF Logistica businessului

ZF Logistica businessului. Cătălin Coşconel, SLS Cargo: În România, ne afectează infrastructura rutieră, dar şi faptul că nu a fost modernizată calea ferată

10.11.2022, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Compania a fost fondată în 2014 de Mihai Stoica, iar în 2019 a intrat în portofoliul grupului FAN Courier, care a preluat un pachet de 60% din acţiuni ♦ SLS Cargo are în portofoliu clienţi din diferite sectoare, precum automotive, fashion, home & garden, retail, food and beverage, non-food sau construcţii.

SLS Cargo, o companie activă pe piaţa de transport şi logistică, urmăreşte să se extindă pe piaţa internaţională, atât cu birouri, cât şi cu depozite proprii, una dintre ţările vizate fiind Bulgaria, unde există premise pentru dezvoltarea infrastructurii.

Compania a fost fondată în 2014 de Mihai Stoica, iar în 2019 a intrat în portofoliul grupului FAN Courier, care a preluat un pachet de 60% din acţiuni.

„Suntem prezenţi în România, Slovenia, Croaţia şi Bulgaria. Sediul central se află în Bucureşti şi avem în total şase birouri, poziţionate strategic în Constanţa, Bucureşti, Craiova, Piteşti, Rădăuţi şi Cluj-Napoca“, a spus Cătălin Coşconel, director comercial la SLS Cargo, la emisiunea online ZF Logistica businessului.

Compania era deja pe un trend crescător al businessului atunci când a fost cumpărată, avântul continuând şi ulterior. Astfel, dacă în 2019 SLS Cargo avea o cifră de afaceri de 10-11 milioane de euro, anul trecut l-a încheiat cu aproximativ 17 milioane de euro.

„Anul acesta avem până acum o creştere de peste 40% faţă de anul trecut şi estimăm că închidem acest an cu 23 de milioane de euro. Furnizăm servicii de transport maritim, aerian, rutier, feroviar, servicii de distribuţie paletizată, depozite şi servicii logistice. Toate segmentele sunt într-un echilibru, ne-am dezvoltat simultan în toate categoriile de servicii.“

SLS Cargo are ÅŸapte depozite la nivel naÅ£ional, dintre care două sunt în nordul Capitalei – în  MogoÅŸoaia ÅŸi Buftea, două sunt în Ciorogârla, unul este la Bolintin Vale, unul la Cluj ÅŸi unul în Lugoj. Compania are peste 130 de angajaÅ£i implicaÅ£i în toate departamentele.

„În acest an, am deschis două dintre depozitele pe care le avem, iar unul dintre cele din Bucureşti a fost extins. Zona de logistică este un segment care creşte an de an.“

SLS Cargo are în portofoliu clienţi din diferite sectoare, precum automotive, fashion, home & garden, retail, food and beverage, non-food sau construcţii. Cea mai mare dinamică, spune Cătălin Coşconel, este vizibilă în retail şi în e-commerce.

„Unul dintre clienţii noştri, de exemplu, este producătorul de materiale de construcţii Knauf. Noi preluăm mărfurile de la fabricile sale din Bulgaria, le transportăm pe calea ferată până în România, le depozităm, le încărcăm în camioane şi le livrăm către partenerii Knauf“, a explicat Cătălin Coşconel.

Starea infrastructurii este unul dintre indicatorii cei mai importanţi în desfăşurarea businessului SLS Cargo, iar diferenţele dintre România şi celelalte ţări în care compania este prezentă sunt vizibile.

„În România, ne afectează infrastructura rutieră, dar şi faptul că nu a fost modernizată calea ferată. În Italia, Franţa, Germania, nu se pun asemenea probleme. Şi Turcia a investit mult în infrastructură, iar acum Bulgaria se dezvoltă în acelaşi sens.“

Compania are depozite doar în România momentan şi are în vedere să-şi extindă activitatea cu un depozit în Bulgaria.

„Vom deschide şi noi birouri la nivel internaţional, în Italia, Turcia, Republica Moldova. Din 2023, vom opera şi un nou terminal feroviar, în vestul Bucureştiului. Din 2024, urmărim şi dezvoltarea pe alte pieţe. Suntem în discuţii cu producători din Asia care vor să-şi relocheze producţia în Europa, iar România este o ţintă. Mulţi sunt din industria automotive.“

În perioada următoare, SLS Cargo se pregăteşte pentru a face faţă comenzilor de Black Friday.

„Ne aşteptăm la un volum ridicat de comenzi de Black Friday, anul trecut am avut mii de comenzi pe zi de livrat şi ne aşteptăm să se întâmple la fel şi în acest an“, a mai spus Cătălin Coşconel.

 

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial