ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului. Cătălin Vlădescu, VTEX: Cel mai mare potenţial în online este în zona business-to-business

14.06.2022, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

Comerţul online a cunoscut o creştere puternică în ultimii doi ani, iar acum potenţialul este de a miza mai departe nu doar pe clienţii persoane fizice, ci şi pe companii.

„Noi venim cu o abordare pentru marketplace şi suntem o platformă care se bazează pe microservicii şi avem module pentru zona de business-to-business, unde vedem un potenţial foarte mare în perioada următoare. Dar şi zona de business-to-consumer. Piaţa de B2B din SUA va ajunge până în 2028 la 27 de trilioane de dolari şi va fi de cinci ori mai mare decât cea de B2C. Sunt companii care înţeleg valoarea tehnologiei în supply chain. Avem astfel de implementări şi în România - un exemplu este Macromex pentru produse refri­gerate. Ei au implementat un set de produse B2B, trimit clienţii din zona de HoReCa spre aceste site-uri pentru plasarea de comenzi şi ei spun acum că au scăzut de cinci ori costurile cu preluarea comenzilor şi utilizează forţa de vânzări active pentru a aduce noi clienţi în platformă în loc de  a trece prin clienţii existenţi în fiecare zi“, a spus Cătălin Vlădescu, vicepreşedinte pentru vânzări în Europa de Est, pentru VTEX în cadrul emisiunii ZF Logistica Businessului realizată de ZF şi Element Industrial.

Majoritatea retailerilor din România, aproximativ 60%, au ra­por­tat vânzări în creştere de la începutul pan­demiei până în martie 2022, seg­mentul de online având un plus de 57%, conform datelor VTEX, plat­forma enterprise de comerţ digital.

„A fost o creştere puternică în ultimii doi ani pe e-commerce. Retailul online deja creştea cu 30% în ultimii ani, scăzuse spre 15% dar odată cu pandemia a revenit pe o creştere puternică.“

„Multe businessuri care neglijau partea de online până atunci au realizat importanţa. Acum creşterea se menţine, nu la fel ca pe timp de pandemie, resimţim impactul războiului din Ucraina, impactul inflaţiei, dar în zona de tehnologie interesul este în continuare mare de a se digitaliza“, a explicat Cătălin Vlădescu.

Odată cu creşterea preţurilor, pentru a nu-şi pierde avantajele competitive, ele încearcă să compenseze din alte părţi - îşi eficientizează operaţiunile logistice sau aleg să externalizeze dacă dezvoltau ceva intern din punct de vedere software.

O altă tendinţă specifică acestei perioade este aceea că în domenii precum IT&C, fashion, home&deco sau scule şi unelte valoarea bonului a crescut, dar numărul de produse a scăzut sau a stagnat. Astfel, s-au vândut mai puţine produse la un preţ mai mare sau au fost vândute chiar aceleaşi produse.

„În pandemie au câştigat cei care au mizat pe vânzarea omnichannel şi cei din online. Au fost intervalele de restricţii ba ridicate, ba implementate - se ridicau - atunci populaţia mergea către retailul tradiţional. Se instituiau - mergeau către online. Şi anul acesta odată cu eliminarea restricţiilor au mers către offline. Noi oferim o soluţie enterprise - ne uităm către clienţi care au nevoie de tehnologie, care au deja un business în online. Proiecte mari avem în cazul companiilor mari care intră pentru prima dată pe această piaţă, dar de cele mai multe ori avem proiecte de migrare către platforma noastră“, a spus vicepreşedintele responsabil de vânzări.

El a subliniat că acum firmele se uită mai atent acum la online.

„Pentru zona de FMCG spre exemplu, onlineul a reprezentat 2-3% cel mult, mult timp dar pe timp de pandemie, mai ales în lockdown acolo a avut loc o explozie şi multe companii au înţeles cât de important este să fii şi online. Sunt companii care vor să intre pe acest segment, dar trebuie să ajusteze şi din operaţiunile curente“, a spus Cătălin Vlădescu.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial