ZF Logistica businessului

ZF Logistica businessului. Cosmin Pascal, The Home: Suntem în proces de relocare a depozitului, ne mutăm undeva unde capacitatea va creşte de patru-cinci ori. Găsirea unui spaţiu a durat nouă luni

24.11.2022, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Retailerul de mobilă şi decoraţiuni pentru casă The Home, deţinut de familia Pascal, a investit circa 700.000 de euro în relocarea depozitului într-un alt spaţiu, care va creşte capacitatea totală de stocare de circa cinci ori.

„Suntem în proces de relocare a depozitului, o decizie care se bazează pe nevoia de spaţiu. În businessul nostru, logistica este o componentă extrem de importantă, iar de ceva timp ne loveam de o problemă legată de capacitatea de a stoca. În depozitul în care eram nu puteam să ne extindem, astfel încât a trebuit să găsim o variantă pentru relocare“, a spus Cosmin Pascal, cofondator, The Home, la emisiunea online ZF Logistica businessului.

Depozitul vechi se afla aproape de ieşirea spre autostrada Soarelui, în estul Bucurreştiului, iar cel nou este pe Şoseaua de Centură, în nord-estul oraşului, aproape de Pantelimon.

„Vechiul depozit The Home avea o capacitate de circa 2.000 de metri pătraţi, iar cel nou – de 7.000 de metri pătraţi, însă ţinând cont şi de înălţime, putem spune că a crescut de patru-cinci ori capacitatea de depozitare.“

„Şi spaţiul nou, la fel ca cel vechi, l-am luat în chirie. Găsirea unui spaţiu nou a durat circa nouă luni. Investiţia în această mutare ajunge la 700.000 de euro, bani pentru rafturi, echipamente şi alte sisteme necesare.“

Cosmin Pascal spune că, pentru businessul său, construirea sau cumpărarea unui depozit nu este o variantă, deoarece este dificil de estimat dimensiunea de care afacerea va avea nevoie în viitor.

„Noi mereu avem nevoie de spaţiu adiţional. Nu excludem nicio variantă, dar pentru următorii ani nu luăm în calcul un depozit propriu. Vom avea acum mai multe stadii de dezvoltare la noul spaţiu – pe termen scurt se vor adăuga aproximativ 3.000 de metri pătraţi, iar în următorii cinci ani vom ajunge la 15.000 de metri pătraţi.“

The Home numără două magazine fizice - în Bucureşti şi în Cluj-Napoca, precum şi un magazin online, care generează mai bine de 50% din afaceri.

„Noi vindem orice produs pentru casă, de la linguriţă la dulap. Produsele pe care le depozităm sunt, de cele mai multe ori, agabaritice, dar care necesită mult spaţiu.“

The Home lucrează cu furnizori externi, din vestul sau nordul Europei, dar nu şi cu furnizori locali.

„Am avut câteva tentative, căutăm din ce în ce mai activ producători sau importatori din România, însă încercările nu s-au fructificat. Probabil însă că în perioada următoare vom reuşi să ajungem la o înţelegere cu cineva cu care deja suntem în discuţii. Nu excludem să intrăm şi în producţie în anii următori, dar nu acum.“

Cosmin Pascal estimează că The Home va încheia anul 2022 cu o cifră de afaceri de 65-70 de milioane de lei, ceea ce înseamnă o creştere de 40-45% faţă de anul trecut.

„Singurul plan de la începutul anului pe care nu l-am îndeplinit este extinderea în afara ţării, pe care am amânat-o pentru începutul anului viitor. Din punct de vedere logistic, cel mai uşor este să ne extindem în Bulgaria. Este aproape la fel de simplu de livrat cum ne este să livrăm la Cluj-Napoca, de exemplu. În primă fază, vom folosi capacitatea logistică din România, nu vom deschide un depozit în Bulgaria.“

Antreprenorul are în vedere şi extinderea pe plan local în alte oraşe şi estimează, că, în următorii doi ani, noi magazine The Home vor fi deschise în Timişoara, Iaşi şi Constanţa. Prioritar rămâne totuşi online-ul.

„Pentru anul viitor, avem o creştere estimată similară cu cea din 2022, cu menţiunea că luăm în calcul orice scenariu. Nu ne oprim din a face investiţii în logistică, personal, marketing. Avem un buget stabilit, ne pregătim pentru orice fel de scenariu, ne dăm seama că suntem într-un context aparte.“

The Home este un business de familie, deţinut de Corina şi Cosmin Pascal, şi vinde obiecte de la diferiţi producători internaţionali.

O campanie editorială realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Element Industrial.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial