ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului. Ionuţ Vasile, leader supply chain, Leroy Merlin România: Vrem să ne dezvoltăm o reţea logistică la nivel naţional. Pentru Bucureşti-Ilfov vom avea o platformă urbană

22.03.2022, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

♦ Trendul vânzărilor online a crescut atât de mult, încât au devenit foarte active şi oraşe în care Leroy Merlin nu este prezent cu un magazin fizic.

Retailerul francez de bricolaj Leroy Merlin, cu 19 magazine în România, mizează pe creşterea vânzărilor online prin care să livreze clienţilor atât produse de mici dimensiuni cât şi materiale de construcţii sau produse mari.

„Acum avem un singur depozit central, în România, la km 23 pe A1 Bucureşti-Piteşti. Din 2017-2018 suntem aici şi în ultimii doi ani suprafaţa logistică a crescut cu mai bine de 50% şi astăzi avem 25.000 mp în această locaţie. Aici oferim crossdocking şi stoc. Vrem să ne dezvoltăm reţeaua logistică şi să avem platforme regionale care să susţină şi mai mult businessul online, pentru stocaj şi livrare cât mai rapidă - vrem să ajungem să livrăm în aceeaşi zi faţă de 1-3 zile în prezent în toate zonele din ţară. Dacă clientul vine în magazin şi solicită o livrare, atunci termenul este de 24 de ore. Planul pe termen scurt este de a deschide o platformă urbană pentru zona Bucureşti-Ilfov, unde putem adăuga noi produse pentru a fi livrate şi pentru a reduce la o livrare în aceaşi zi termenul. Natural, urmă­toarea destinaţie ar fi Clujul“, a spus Ionuţ Vasile - leader supply chain, Leroy Merlin România, în cadrul emisiunii Logistica Businessului, realizată de ZF & Element Industrial.

Retailerul francez de bricolaj Leroy Merlin, cu 19 magazine în România, a sărit pragul de 3 miliarde de lei (600 mil. euro) cifră de afaceri pe piaţa locală în 2021, ceea ce înseamnă o creştere de peste 38%, potrivit calculelor făcute de ZF pe baza datelor transmise de companie. Profitul a fost şi el în creştere.

La finalul lui 2020, retailerul francez de bricolaj Leroy Merlin a cumpărat un spaţiu în care a funcţionat un magazin Praktiker în Braşov, în vederea extinderii. Proprietatea a fost cumpărată de la investitorul belgian Mitiska REIM, specializat în dezvoltarea şi administrarea de parcuri de retail, şi este compusă dintr-o clădire de circa 7.500 de metri pătraţi şi un teren de aproximativ două hectare.

Cel mai nou magazin Leroy Merlin a fost deschis la Târgovişte în luna mai 2021, iar executivul spune că acest punct de desfacere şi-a atins obiectivele de business propuse pentru întregul an 2021 încă din primele şase luni de la deschidere.

În 2022, Leroy Merlin are în plan să investească în consolidarea componentei online în business, prin soluţii de Supply Chain, optimizarea oţiunilor de transport şi a timpului de livrare, dar şi o consistenţă între online şi offline. Şi anul trecut s-au făcut investiţii în acest scop.

„E o experienţă accelerată de contextul pandemic. La final de 2019 aveam doar un catalog online pentru produse. Chiar înainte de pandemie am oferit posibilitatea comenzilor online, începând cu martie 2020 am accelerat şi mai mult şi am vrut să avem întreaga gamă de produse disponibile, peste 30.000 de produse. Prima etapă a fost concentrată pe identificarea soluţiilor tehnice iar ulterior pentru a livra corespunzător pentru clienţi. Este foarte important să livrăm în cât timp spunem. De anul trecut putem livra şi produse grele către clienţi iar cele mici, pentru curierat clasic avem trei parteneri cu care lucrăm de trei ani.  Pentru gresie, faianţă, BCA sau căzi de baie, produse grele şi mari folosim reţeaua de parteneri locali plus un transportator naţional. Fiecare magazin este o platformă logistică pentru că gestionează comenzile, face pickingul şi se asigură că acea comandă ajunge la client în termenul promis, gestionând parţial şi relaţia cu cei de la firma de curierat“, a explicat Ionuţ Vasile.

Trendul vânzărilor online a crescut atât de mult, încât au devenit foarte active şi oraşe în care Leroy Merlin nu este prezent cu un magazin fizic. Dezvoltarea accelerată a afacerii online a adus cu sine şi provocări legate de volumele de livrare, care au crescut destul de mult. În prezent, ponderea vânzărilor online este de circa 10% din totalul afacerilor Leroy Merlin România.

„În ultimii doi ani, să fii în Supply Chain nu a fost cel mai uşor lucru. Aici totul depinde de organizare şi anticipare. În contextul a atât de multe schimbări a fost greu să ne facem planuri. Cea mai mare provocare a fost transportul dinspre Asia. Şi furnizorii noştri au aceleaşi probleme dar s-a reuşit securizarea transporturilor. Intern costurile au crescut dar avem contracte pe termen lung cu prestatorii logistici şi s-au prioritizat livrările“, a explicat Ionuţ Vasile.

În prezent, magazine Leroy Merlin există în afara Capitalei în Suceava, Oradea, Timişoara, Cluj-Napoca, Sibiu, Constanţa, dar şi în alte oraşe. Retailerul de bricolaj originar din Franţa a intrat pe piaţa locală în urmă cu circa nouă ani, prin deschiderea unui magazin pe Şoseaua Chitilei din Bucureşti. Câţiva ani mai târziu, în 2014, Leroy Merlin a preluat reţeaua de 15 magazine BauMax, ca urmare a deciziei austriecilor de a vinde operaţiunile din România. Magazinele au fost trecute sub brandul Leroy Merlin, iar ulterior francezii au mai deschis două unităţi pe piaţa locală.

O campanie editorială realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial