ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului. Lipsa infrastructurii reprezintă şi un potenţial mare de creştere. Există interes pentru a atrage producţie pe plan local. Gabriel Iştoc are o experienţă de peste 20 de ani în poziţii cheie de management în companii din domeniul comercial, construcţii şi energie regenerabilă

23.08.2022, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

Lipsa drumurilor de mare viteză, a autostrăzilor care să traverseze munţii sau a unei centuri ocolitoare la Bucureşti reprezintă în acest moment o piedică, dar pe viitor, când acestea vor fi gata, vor aduce creşteri.

„Logistica a suferit mai multe lovituri – una a fost creşterea preţurilor la carburanţi şi asta a condus, pentru noi cel puţin, la o dublare a costurilor de transport pentru importuri. Când ne uităm la importuri din altă zonă decât Europa, cu soluţii intermodale, feroviare sau navale, au întârzieri foarte mari.

Într-un fel ne uităm la cum ne acordăm relaţiile cu clienţii şi este o oportunitate pentru multe companii europene sau româneşti de a aduce investiţii aici, pentru a produce local produse importate din Asia sau America. Sunt multe oportunităţi în piaţă acum. Şi desigur, trebuie acce­le­rat procesul de construcţii de drumuri pentru transportul rutier. Este o zonă delicată. Traversatul României sau transportul local durează foarte mult. Discutam cu un mare curier şi concluzia a fost că din cauza lipsei drumurilor de mare viteză, pe un drum de şase ore, el pierde două ore.“

„Cele două ore în plus, opt în loc de şase, înseamnă şi că el consumă mai multe motorină şi emite mai multe noxe, ceea ce este dăunător pentru mediu, timp de muncă pentru şofer mai lung şi plăţi suplimentare şi are costuri mai mari cu volum mai mic de vânzări“, a explicat în cadrul emisiunii ZF Logistica Businessului, un proiect ZF&Element Industrial, Gabriel Iştoc, membru al Fundaţiei Repatriot, project co-leader pentru ScaleOut, proprietar B-Team Corrosion Protection. Gabriel Iştoc are o experienţă de peste 20 de ani în poziţii cheie de management în companii din domeniul comercial, construcţii, protecţii anticorozive şi energie regenerabilă.

El explică faptul că „dacă atât de mult se poate dezvolta un business in condiţiile actuale, după ce infrastructura modernă va fi gata şi există un potenţial foarte mare de creştere. În România vin şi vor veni noi investiţii în producţie. Noi suntem şi zonă de graniţă cu o regiune în conflict. Noi de aici vom putea livra produse de aici către această piaţă după ce se va încheia conflictul. În Iaşi, Galaţi, se dezvoltă deja partea logistică“.

În condiţiile în care importul din Asia este tot mai costisitor şi tot mai impredictibil, sunt companii cu produse cu multă valoare adăugată care deja lucrează la relocarea producţiei.

„Deja am informaţii că un producător elveţian de suplimente alimentare care le produce în acest moment în Asia, va demara mini-secţii de producţie în România. Acum caută terenuri. Sunt mai mulţi investitori străini care se uită la ce se întâmplă aici. Sunt români care trăiesc în afară şi care vor veni sau vor să vină să invesească aici, nu neapărat să se şi mute înapoi“, a explicat Gabriel Iştoc.

De partea cealaltă, sunt românii din afară care pot fi atraşi să investească pe plan local.

„Proiectul ScaleOut spre exemplu se ocupă de firmele româneşti cu producţie locală şi care vor să se extindă afară dar au o serie de impedimente – n-au curaj, nu ştiu cum să pună un „cap de pod“, nu au informaţii de pe pieţele-ţintă precum comportamentele antreprenoriale din piaţă ale potenţialilor clienţi de acolo. Astfel pot intra pe piaţa britanică, elveţiană, vest-europeană, nord-europeană. Antreprenoriatul în România este o activitate care oferă imbold de a merge mai departe. Activităţile mele sunt de import de produse pe sectorul soluţiilor de curăţenie sau echipamentelor energetice pentru construcţii industriale pe care le import de la producători europeni“, a spus antreprenorul.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial