ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului, un proiect ZF & Element Industrial. Adrian Butuc, BICO Industries: Vrem să facem o investiţie de 6-8 mil. euro pentru a diversifica portofoliul de produse. Vom încerca să accesăm şi schema de ajutor de stat

10.05.2022, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

În prezent, compania lucrează la studiul de fezabilitate, pentru a concepe tot portofoliul de produse pe care vrea să-l dezvolte, scopul fiind definitivarea tuturor obiectivelor după luna mai a acestui an.

BICO Industries, producător de plasă din fibră de sticlă, parte a holdingului de ma­teriale de construcţii ROCA Industry, vrea să acceseze un ajutor de stat pentru a extinde portofoliul de produse actual.

„Vrem să ne diversificăm portofoliul de produse, este o direcţie de business pe care ne dorim s-o im­ple­mentăm. Vrem să folosim atât ca­pital propriu, cât şi fonduri neram­bursabile. Vom încerca să accesăm şi schema de ajutor de stat. Este cea mai importantă investiţie la nivelul BICO de până acum, cu o valoare estimativă între 6 şi 8 milioane de euro“, a spus Adrian Butuc, CEO al BICO Industries, la emi­siunea online ZF Logistica Businessului.

În prezent, compania lucrează la studiul de fezabilitate, pentru a concepe tot portofoliul de produse pe care vrea să-l dezvolte, scopul fiind definitivarea tu­turor obiectivelor după luna mai a acestui an.

„De asemenea, tot la nivel investiţional, avem în vedere să implementăm un sistem de panouri fotovoltaice, pentru a păstra costurile de procesare la un nivel care să poată fi suportat de consumatorul final.“

Recent, BICO Industries a achiziţionat compania cu acelaşi obiect de activitate Terra Impex din Republica Moldova, făcându-şi astfel intrarea pe o nouă piaţă. Finalizarea tranzacţiei a avut loc pe 23 martie 2022. Astfel, în prezent, BICO Industries are trei centre de producţie – unu la Piatra Neamţ, centru nou, retehnologizat, unde se află şi sediul companiei, unu la Vaslui şi unu la Vulcăneşti, în Republica Moldova.

„Linia noastră principală de activitate este producţia de plasă din fibră de sticlă utilizată pentru armarea sistemului compozit de izolare termică la exterior. Acest produs consolidează întregul termosistem pe care îl punem pe clădiri pentru izolare.“

Într-o perioadă în care, spune Adrian Butuc, este important să ai mai multe canale de vânzare, BICO Industries vinde atât către alte companii, o parte din produse adresându-se altor producători de materiale de construcţii, cât şi către distribuitori şi magazine do-it-yourself. Ponderea celor trei canale în venituri este echilibrată.

„Avem spaţii de depozitare în fiecare dintre centrele de producţie. Avem şi un contract cu un operator logistic, am închiriat un spaţiu de depozitare care ne ajută să răspundem operaţional comenzilor din zona de sud. Luăm în calcul o extindere şi a centrului din Republica Moldova, ne gândim să ne dublăm capacitatea de stocare, pentru a gestiona mai bine partea de logistică a produselor noastre. Acolo facem produse similare cu cele pe care le fabricăm la Vaslui.“

Adrian Butuc spune că, anual, se vede o creştere de aproximativ 10% a cererii de plasă din fibră de sticlă. Obiectivul companiei pentru următorii cinci ani este să devină unul dintre cei mai importanţi jucători din regiune prin implementarea unui plan de investiţii directe în extinderea capacităţii de producţie şi a portofoliului de produse, dar şi în echipă.

BICO Industries a înregistrat în 2021 o cifră de afaceri de 83,9 milioane de lei, în creştere cu 46% faţă de 2020, cu EBITDA de 7,7 milioane de lei, marja EBITDA fiind de 10%. Acţionarii companiei sunt ROCA Industry (70%) şi Mihai Bîrliba (30%). Listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti, unde se tranzacţionează sub simbolul bursier ROC1, HOLDINGROCK1 (ROCA Industry) este inclusă şi în indexul BETAeRO, care cuprinde cele mai relevante companii din această piaţă.

În primele cinci luni de la înfiinţare, ROCA Industry a adus sub umbrela sa BICO Industries (70%), Sarcom (100%) şi Terra (100%), iar în prezent se află pe ultima sută de metri în procesul de finalizare a tranzacţiei pentru preluarea pachetului majoritar (70%) al Eco Euro Doors, producător român de uşi destinate construcţiilor rezidenţiale.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial