ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului, un proiect ZF & Element Industrial. Bogdan Colceriu, Frisbo: Condiţiile din piaţa de logistică şi transport s-au schimbat. Se aşteaptă marfa chiar şi 6 luni. Start-up-ul local Frisbo, specializat în furnizarea de servicii logistice pentru magazinele online, a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de aproape 2 milioane de euro

24.02.2022, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

Cererea foarte mare din trans­por­turi dinspre Asia pune mare pre­siu­ne pe logisticieni şi din momentul sem­nării contractului cu o companie de fulfilment şi primele proceduri poate dura şi jumătate de an.

„Există anumite blocaje în piaţa de logistică, precum cea în care nu există pe stoc volume suficient de mari pentru a acoperi cererea din pia­ţă. Sunt multe situaţii în care semnăm con­tract cu un client şi îi ia 6 luni să adu­că marfa, ceea ce nu se întâmpla acum 2-3 ani. În unele cazuri timpul a cres­­cut de două-trei ori. Nu există doar pro­ble­ma de durată, ci şi faptul că trans­por­tul s-a scumpit dinspre Asia, sunt mai multe condiţii – acum trebuie să cum­peri cantităţi mai mari, cu un cost mai mare de transport“, a explicat Bogdan Colceriu, fondator al Frisbo, în ca­drul emi­siunii ZF Logistica Busi­nes­sului, realizată de ZF şi Element Industrial.

Start-up-ul local Frisbo, speciali­zat în furnizarea de servicii logistice pen­tru magazinele online, a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de aproape 2 mil. euro, în creştere cu 80% faţă de 2020, în condiţiile în care piaţa de e-commerce a continuat să crească, iar compania şi-a extins prezenţa în mai multe ţări din regiune şi a atras noi clienţi.

În prezent, reţea­ua Frisbo numără peste 20 de centre lo­gis­tice din România, Republica Mol­do­va, Ungaria, Slovacia, Bulga­ria, Polonia, Germania, Cehia şi Chile, care deservesc peste 200 de comercianţi online.

„Am început întâi în comerţul online şi ulterior ne-am extins pe fulfilment, cu un business de carte în limba engleză. Logistica era complicată, iar ulterior am folosit ce am învăţat din logistica de carte şi am extins. Am început în 2014 şi în 2017 am ajuns la modelul actual, scalabil internaţional. Lucrăm acum cu peste 200 de companii, majoritatea din comerţ online. Unii folosesc şi pentru business to business însă. Sunt companii care activează în România, sau din alte pieţe. Printre clienţi se numără Meli Melo, Xiaomi. Suntem acum prezenţi pe nouă pieţe. În 2021 ne-am apropiat de 2 mil. euro cifră de afaceri, în creştere cu 80% faţă de 2020 şi aşteptăm să vedem dacă vom dubla anul acesta“, a explicat Bogdan Culceriu.


O campanie editorială realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea


Preţul de transport pentru un container a crescut chiar şi de peste 10 ori în cazul rutelor dinspre China spre Europa, de la circa 1.500 de dolari la 15.000 – 25.000 de dolari în 2021-2022 pe fondul cererii tot mai mari.

Fondat în 2014, start-up-ul a reuşit să atragă până acum investiţii totale de 4 milioane euro. Cea mai recentă rundă de finanţare obţinută s-a ridicat la 2 milioane euro, banii fiind obţinuţi de la fondul de investiţii Eleven Ventures (lead investor) din Bulgaria şi fondurile locale GapMinder Ventures, RocaX şi Neogen.

În urma recentei finanţări obţinute, Frisbo şi-a dublat evaluarea la 12 milioane euro, investitorii mizând pe potenţialul de creştere al businessului la nivel internaţional în următorii ani.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial