ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului, un proiect ZF & Element Industrial. Ciprian Dumbrăveanu, Bookurier: Avem în portofoliu peste 2.000 de clienţi. Ne gândim să intrăm pe zona de livrări în mediu de temperatură controlată

29.09.2022, 00:05 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Bookurier acoperă Bucureştiul şi judeţul Ilfov prin reţeaua proprie de curieri şi vehicule, iar în restul ţării ajunge prin intermediul a patru-cinci firme de curierat cu care are parteneriate.

Bookurier, o companie de curierat din Bucureşti fondată de George Sava şi Mihai Rotaru, face afaceri de 4,5 milioane de euro din livrarea de colete pentru clienţii unor companii precum Bebetei, Miniprix, Cărtureşti şi Kalapod.

„Peste 80% dintre clienţii Bookurier sunt magazine online. Avem în portofoliu peste 2.000 de clienţi“, a spus Ciprian Dumbrăveanu, head of sales la Bookurier, la emi­siu­nea online ZF Logistica Businessului.

Bookurier acoperă oraşul Bucureşti şi judeţul Ilfov prin re­ţeaua proprie de curieri şi vehicule, iar în restul ţării ajunge prin inter­me­diul a patru-cinci firme de  curierat cu care are parteneriate. Peste tot livrările se fac în 24 de ore de la ridicarea coletului. „Practicăm preţuri diferite în funcţie de volumul de business al fiecărui client.“

„Pentru serviciul de livrare a doua zi, în Bucureşti, avem un tarif începând de la 6,5-7 lei, în cazul businessurilor mari, care generează sute de comenzi pe zi. La nivel naţional, mergem în linie cu piaţa.“

Businessul Bookurier a fost înfiinţat în 2008, începând să funcţioneze cu mai puţin de cinci curieri. Numele companiei a fost inspirat din experienţa profesională anterioară a lui George Sava, care a activat în zona cărţilor şi, la început, a avut mulţi clienţi din acest domeniu.

„Astăzi avem 45-50 de angajaţi proprii, în funcţie de nevoile companiei, şi 80-120 de oameni subcontractaţi, în funcţie de sezonalitatea businessului, deoarece toamna şi iarna sunt volume ridicate, vara sunt mai scăzute, iar primăvara sunt volume medii. Fiecare curier are propria maşină. Livrăm doar pachete care pot fi manipulate de o singură persoană, nu livrăm obiecte voluminoase, grele.“

După ce anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri de 4,5 milioane de euro, pentru 2022 compania şi-a propus să atingă aceeaşi sumă, poate cu o uşoară creştere. Pentru anul viitor, în ciuda temerilor, ţinta este o creştere cu double digit.

„Nu ţintim însă să creştem făcând acelaşi lucru, ci vrem să explorăm direcţii noi. Anul acesta, de exemplu, am lansat serviciul de livrare în aceeaşi zi. Ne-am mai gândit, de asemenea, să intrăm pe zona de transporturi şi livrări în mediu de temperatură controlată. Aici intră cosmeticele şi alte produse din FMCG. Probabil vom scoate această soluţie în piaţă pe finalul acestui an.“

Compania Bookurier ocupă în calitate de chiriaş două depozite pentru activitatea de curierat şi încă două pentru e-fulfillment. Depozitele au 1.500 de metri pătraţi pentru curierat şi tot atât pentru e-fulfillment, toate aflându-se în Bragadiru şi în zonă.

„Infrastructura rutieră este un aspect care trage în jos eficienţa tuturor curierilor şi a transportatorilor. Anul acesta a fost provocator şi din cauza evoluţiei preţului la carburant. Resursa umană este însă, poate, cea mai mare provocare. Din zece oameni pe care îi intervievăm, luam maxim cinci în probe şi rămânem cu unu singur după două luni. Cam aceasta este rata de conversie şi nu e îmbucurătoare.“

Pentru a stimula forţa de muncă, spune Ciprian Dumbrăveanu, Bookurier a majorat de două ori salariile angajaţilor săi pe parcursul acestui an.

„Ei sunt plătiţi în funcţie de volumul de muncă, de performanţe. Un curier foarte bun poate depăşi venituri de 6.000-7.000 de lei.“

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial