ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului, un proiect ZF&Element Industrial. Ioana Ciumara, Buy4Baby.ro: Ne extindem şi în afara României, unde vom miza pe marketplace-uri. Buy4Baby a ajuns la o cifră de afaceri de 2 mil. lei în 2021, dublă faţă de anul 2020

24.03.2022, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

Ioana Ciumara, care alături de so­ţul ei Tudor deţine magazinul on­line Buy4Baby.ro, are în plan o extin­dere regională a businessului prin plat­for­me­le eMag Marketplace, dar şi alte ma­gazine online, pe lângă cel propriu.

„Vrem să mergem şi către alte pie­ţe europene. Obiectivul pe 2022 este să in­trăm şi pe alte marketplace-uri. În toam­na anului 2021 am intrat pe eMag Ungaria, va urma Bulgaria şi Vivre. Vrem să ne extindem şi pe alte mar­ket­placeuri. Încercăm să cău­tăm şi noi furnizori în Europa. Planul nostru este să participăm la cât mai multe târguri în afară şi să aducem produse noi, din Europa. Local avem cele mai multe co­menzi din Bucureşti şi Cluj, dar şi Iaşi, Constanţa. Clujul este foarte aproa­pe de Bucureşti. La început vom li­vra în Ungaria tot din România, dar pâ­nă prindem expe­rien­ţă, încercăm să mer­gem pe partea de mar­ketplace cu ful­filment în depo­zitul eMag“, a spus Ioana Ciumara în cadrul emisiunii Lo­gistica Busines­sului, realizată de ZF şi Element Industrial.

Ioana Ciumara a intrat în antre­pre­­noriat inspirându-se din nevoile pro­priilor săi copii. La 7 ani de la in­tra­rea în business, afacerea cu pro­du­se pentru siguranţa copiilor Buy4Baby a ajuns la o cifră de afaceri de 2 mil. lei în 2021, dublu faţă de anul 2020, iar anul acesta este de aseme­nea prevă­zu­tă o creştere puternică.

„În 2021 am depăşit 2 mil. lei cifră de afaceri, dublu faţă de 2020. Am venit cu produse noi, am dezvoltat echipa pe care o avem pentru a avea o descriere mai bună, poze mai detaliate. Am apelat la parteneri ex­terni pentru tot ce înseamnă SEO, pro­­mo­vare media. Luna ianuarie 2022 a fost cea mai bună lună a noastră. Planurile erau că dublăm cifra de afaceri dar războiul din Ucraina a stopat iniţial destul de abrupt comenzile. Au fost câteva zile cu vânzări slabe, după care au recuperat. Luna martie nu se va compara cu ianuarie însă“, a spus Ioana Ciumara.

Pasul următor îl reprezintă extinderea depozitului actual şi treptat să mute activitatea într-un depozit mare.

„Ne-am gândit mai departe să extindem depozitul. Dar suntem orientaţi şi către client şi vrem să venim cu aportul nostru şi spre exemplu în colet noi punem o scrisoare de mulţumire scrisă de mână. Dacă mutam activitatea de fulfilment, nu ar mai fi posibil. Luăm în calcul mutarea unei părţi din producţie. Noi am început de la un parter de bloc, ulterior ne-am mutat într-un spaţiu mai mare întâi la 100 mp şi acum am ajuns la 225 mp. Acel punct de lucru, cu mic depozit şi două birouri a devenit prea mic. Din decembrie 2021 şi acel punct a fost schimbat şi acum avem 250 mp spaţiu de lucru, cu depozit în Străuleşti, lângă Petrom City iar punctul de lucru este la Podul Constanţa în Bucureşti“, a spus Ioana Ciumara.

Cei mia mulţi furnizori sunt din China, dar sunt şi din Turcia sau România şi există şi produse din Australia.

„Anul 2021 a fost unul plin de provocări. Dacă prima comandă realizată în 2018 a venit în cel mult două luni, în 2021 am ajuns să discutăm despre comandă în aprilie-mai şi să ne fie livrată în octombrie. Acum portul Constanţa a fost aglomerat şi de navele care mergeau către Odesa şi din acest motiv există întârzieri suplimentare. Noi plătim o marfă acum şi ne putem baza pe ea peste şase luni cel mai repede. Iar încă 2-3 luni va dura vânzarea stocului. Am început 2022 optimist, dar în continuare vor fi mari probleme. Şi costurile cu transportul au crescut. Deşi ne-am dublat anul trecut cifra de afaceri, profitul a scăzut deoarece am avut creşteri constante cu transportul, asigurările şi chiar achiziţie de la furnizor şi nu am mărit preţurile la fel de mult precum am suportat noi costurile“.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial