ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului, un proiect ZF & Element Industrial. Omer Susli, Homelux: Căutăm terenuri pentru proiecte logistice proprii. Pe viitor, ne gândim să devenim şi dezvoltatori de spaţii logistice pentru alţii

17.03.2022, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

La nivelul Homelux, două dintre cele patru magazine – cel din Ploieşti şi cel din Focşani – funcţionează şi ca centre de unde sunt onorate comenzile online.

Antreprenorul Omer Susli, care deţine reţeaua de magazine cu decoraţiuni pentru casă Homelux, alături de mai multe businessuri în diferite sectoare, scanează piaţa pentru a găsi terenuri pe care să ridice spaţii logistice pe măsura afacerilor pe care le derulează.

„Căutăm terenuri pentru proiecte logistice în zonele Ploieşti, Bucureşti, Călăraşi, Giurgiu, Piteşti, Buzău. Sperăm ca măcar pentru businessurile noastre să putem găsi spaţii pentru a dezvolta noi capacităţi. Apoi, pe viitor, ne gândim să devenim şi dezvoltatori de spaţii logistice pentru alţii“, a spus Omer Susli la emisiunea online ZF Logistica businessului.

În afară de Homelux, care numără în prezent patru magazine, Omer Susli mai deţine şi companiile Romtextil – producător de fibre textile, Search Chemicals – firmă specializată în import/ export, Tempo Invest – fabrică de cretă măcinată (carbonat de calciu) şi transport rutier, Travel Tips – agenţie de turism. Omer Susli a avut până în 2017 reţeaua de magazine de bricolaj Praktiker, pe care a vândut-o către britanicii de la Kingfisher. Ulterior, el a pus bazele reţelei de magazine cu decoraţiuni interioare Homelux. Astăzi, Omer Susli este angajator pentru circa 2.000 de oameni.

„Cu Tempo Invest, suntem unul dintre cei mai mari transportatori de ciment vrac din România. Avem circa 150 de camioane care lucrează pentru fabricile de la Medgidia şi Hoghiz ale CRH (actual Romcim). Avem şi în jur de 80 de camioane pentru logistica mărfurilor generale. Observ zi de zi că fiecare partener al nostru fie se gândeşte să construiască un centru logistic, fie vrea să închirieze un centru logistic pentru a-şi dezvolta afacerea.“

De altfel, pentru ca o companie să se dezvolte, centrele logistice sunt esenţiale, altfel businessul merge spre pierderi, este de părere Omer Susli. La nivelul Homelux, două dintre cele patru magazine – cel din Ploieşti şi cel din Focşani – funcţionează şi ca centre de unde sunt onorate comenzile online. „În Ploieşti, avem un magazin de 10.000 de metri pătraţi din care jumătate funcţionează ca depozit şi tot nu facem faţă. Colegii mei sunt acum în negocieri pentru închirierea unui centru logistic în zona Chitila. E important să te extinzi, pentru că, dacă nu te extinzi tu, se extinde altcineva şi rămâi în urmă.“

Din întregul business Homelux, online-ul generează aproximativ jumătate, uneori chiar 55% din vânzări, crescând în mod accelerat, ceea ce face obligatorie disponibilitatea de mărfuri în depozite. În 2021, cifra de afaceri a Homelux a crescut cu aproximativ 10% faţă de anul 2020, când compania înregistrase aproximativ 30 de milioane de lei.

Omer Susli are în plan să deschidă şi o fabrică de mobilă în Constanţa pentru care totul este deja pregătit, însă pandemia şi criza de forţă de muncă îşi spun cuvântul în ducerea planurilor la îndeplinire.

„Avem nevoie de forţă de muncă, am adus peste 50 de muncitori din Orientul Îndepărtat, dar în trei luni au plecat treptat. Acum ne gândim ce să facem, poate aducem din Turcia.“

În imobiliare, Omer Susli deţine un spaţiu în Râmnicu Vâlcea, ocupat de retailerul Lidl, mai multe proiecte comerciale în Tulcea, Bistriţa şi Bârlad, cumpărate în ultimul an de la fondul american de investiţii Portico Investments România. În Bârlad, clădirile sunt ocupate de retailerul Lidl şi de o staţie de carburanţi deţinută de compania MOL.

În Tulcea, omul de afaceri a achizi­ţio­nat un centru comercial în care se regăsesc retaileri precum Lidl, Jysk şi Altex, iar în Drobeta-Turnu Severin, clădirea Fortuna Severin are retaileri precum Pepco, Jysk, Romstal, Poşta Română, Penny.

În Bistriţa, el deţine centrul comercial Bistriţa Retail Park, cu chiriaşi precum Carrefour, Decathlon, Lemís, Jysk, Sportisimo, Top Shop.

Recent, Omer Susli a cumpărat şi complexul comercial Vitantis Shopping Center de la fondul de investiţii Revetas Capital Advisors. Tranzacţia a avut loc prin intermediul Praktiker Real Estate România, compania lui Susli, care a deţinut în trecut magazinele de bricolaj Praktiker, vândute ulterior către britanicii de la Kingfisher, proprietarii reţelei Brico Depot.

„În parcarea Vitantis vom face un food drive, care ne va aduce trafic suplimentar. Magazinul alimentar La Cocoş va ajunge la aproximativ 14.000 de metri pătraţi, dublu faţă de cât e acum. Suntem în discuţii cu mai multe firme, dorim să aducem încă un retailer acolo. Cred că avem un trafic de 20.000 de persoane pe zi în întregul proiect.“

Omer Susli ia în calcul să deschidă şi un showroom Homelux în cadrul Vitantis, însă spune că, până nu se termină conflictul din Ucraina, nu va deschide niciun magazin nou, deoarece oamenii s-au speriat.

„Vânzările au scăzut cam cu 40%, oamenii vor să aibă cash în buzunar.“

Pe lângă aceste planuri, antreprenorul mai vrea să instaleze 50 MW de energie solară şi eoliană pentru consumul propriu al businessurilor, în zona Dobrogea.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial