♦ De partea cealaltă, 60% din comenzi încă se plătesc la livrare şi nu online.
Depozitele logistice reprezintă posibilitatea optimizării businessului din e-commerce, iar în Capitală acestea vor rămâne amplasate în proximitatea Bucureştiului.
„În Bucureşti în continuare se livrează din depozitele de la marginea oraşului, iar acest lucru va continua. Sunt tot mai mulţi jucători din retail care odată ce au observat că
e-commerce-ul e un canal important, au externalizat serviciul. Sunt deja soluţii de optimizat logistica şi firme de fulfillment. Aici sunt investiţii noi. Atât jucători internaţionali cât şi locali au optat pentru centre logistice, depozite, în apropierea Bucureştiului pentru a livra rapid“, a spus Raluca Radu, country manager, ANSWEAR România şi coorganizator GPEC, Gala Premiilor de e-commerce.
Retailerul online de fashion ANSWEAR, un business pornit în Polonia în urmă cu zece ani, care activează şi în România de la finalul lui 2015, a înregistrat vânzări de 30 milioane euro anul trecut pe plan local, în creştere cu 36% faţă de 2019, în condiţiile în care declanşarea pandemiei a dus la o accelerare a cumpărăturilor în mediul online din cauza restricţiilor şi a măsurilor impuse. În primul trimestru al acestui an, ANSWEAR.ro a generat peste 20% din vânzările online de la nivel de grup care s-au situat la aproximativ 28 milioane de euro, în creştere cu 82% faţă de aceeaşi perioadă din 2020.
„Şi noi am luat în calcul posibilitatea de a avea un depozit în România dar momentan încă nu are sens din punct de vedere business. Pentru noi momentan este mult mai eficient să livrăm din acelaşi punct pentru toate cele nouă pieţe pe care suntem prezenţi. România este a doua piaţă pentru Answear ca valoare a vânzărilor din cele nouă. Este foarte important ca odată cu deschiderea celor două noi pieţe, Croaţia şi Grecia. Aici se ia în calcul un depozit în Bulgaria sau România, iar costurile şi optimizarea logistică vor decide unde va fi acesta“, a spus Raluca Radu.
Atât la nivel de grup, cât şi în România, ANSWEAR a investit constant în diversificarea gamei de branduri şi produse, în prezent, în magazinul online ANSWEAR.ro regăsindu-se peste 90.000 de produse de la peste 400 branduri de top la nivel internaţional.
Piaţa de fashion online din România s-a situat anul trecut la 800 de milioane de euro, într-un tablou în care întreaga piaţă de comerţ online a ajuns la 5,6 miliarde de euro, conform estimărilor GPeC şi ARMO. În 2021, segmentul de fashion online ar putea atinge borna de 1 miliard de euro.
„Prin creşterea cotei comerţului electronic şi creşterea cotelor, prin faptul că e-commerceul au ajuns la 10% din totalul vânzărilor din retail s-a ajuns la o situaţie în care cumva consumatorul obişnuit s-a obişnuit comande online iar pretenţiile sale au crescut – are aşteptări ca livrarea să se realizeze într-un timp cât mai scurt. Aici se văd primele schimbări. Pentru a câştiga încrederea clientului şi pentru a ţine pasul cu aşteptările este important să putem livra. Acum a scăzut livrarea de la trei la două zile lucrătoare, iar mai nou clientul se aşteaptă să primească comanda în aceeaşi zi sau ziua următoare. De asemenea doreşte să aibă cât mai multe posibilităţi de unde să ridice comanda. Dincolo de livrarea la uşă, clientul doreşte să poată ridica comanda de la un locker, de la un punct fix.
Avem un client tot mai educat iar logistica este tot mai importantă“, a spus Raluca Radu.
Circa 40% din cei care cumpără online sunt din Bucureşti şi 60% din total cumpărături online sunt în marile oraşe.
„Se vede clar că deşi creşte numărul de cumpărături online din oraşele mai mici, cele mai multe vin tot dinspre oraşele mari. România era în urma altor pieţe din Europa Centrală şi de Est din punct de vedere al cumpărăturilor online. Piaţa din Polonia este cea mai dezvoltată, urmată de cele din Cehia şi Slovacia. La noi s-a văzut cel mai bine acesată creştere în ultimii ani. În Polonia e-commerceul reprezintă 15%, în România 10%. În România avem spre exemplu mulţi clienţi care cumpără direct de pe deviceuri mobile şi acest lucru este specific pieţei româneşti“, a spus Raluca Radu.
Tot o particularitate o reprezintă plata ramburs, ceva specific României şi Bulgariei. În Cehia sau Polonia peste 70% din comenzi sunt plătite online cu cardul.
„În România curierul trebuie să aibă şi cash la el iar acest lucru complică fluxul logistic. În România peste 60% din plăţi sunt ramburs. Dar în pandemie tot mai mulţi au plătit cu cardul. Este posibil să crească mai departe şi Polonia. UK spre exemplu are o cotă a retailului online la peste 30%. Aceasta este miza cea mare. Comerţul online a crescut în România datorită jucătorilor mari care investesc în educarea publicului. E-commerceul va continua să crească accelerat în România. Spre exemplu avem o creştere de 30% anul acesta, însă estimările sunt ceva mai temperate. Se aşteaptă ca piaţa totală să fi crescut cu 15% deoarece banii au fost investiţi o perioadă în turism şi nu e-commerce odată cu ridicarea restricţiilor. Dar următorii ani“, a explicat directorul de ţară pentru Answear.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE