ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului. Răzvan Copoiu, Signify: Am revenit la termene de livrare ca în 2019, dar datorită stocurilor

09.08.2022, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

Termenele de livrare pentru echipamente şi sisteme de iluminat ale Signify, fostul Philips Lightning, au scăzut în 2022 la valori similare cu cele din 2019, însă acest lucru a fost posibil datorită implementării unor noi strategii pentru stocuri şi logistică, a explicat Răzvan Copoiu, general manager al Signify România & District South Eastern Europe în cadrul emisiunii ZF Logistica Businessului, un proiect ZF şi Element Industrial.

„Preţurile echipamentelor au crescut din cauza scumpirii materiilor prime cu 40-50%. Ne-a afectat zona de siliciu şi metale rare. Avem cipuri în sistemele smart şi a existat un deficit pe piaţă. În plus, şi transporturile s-au scumpit foarte mult dar partea de lipsă de materiale s-a depăşit, acum vin componentele la fel de repede ca în 2019. Desigur, asta ca rezultat al schimbării de strategie deoarece sunt şi stocuri mai mari adaptate cererii. Ne-am restructurat la nivel de transport şi logistică, am adaptat cursul la noile condiţii din piaţă“, a spus Răzvan Copoiu.

Interesul pentru sisteme de iluminat a crescut pe piaţa locală pe segmentul public şi office, astfel încât autorităţile investesc în sisteme de iluminat stradal sau pentru proiecte de infrastructură sau obiective culturale, în timp ce în sectorul privat proprietarii de birouri investesc în noi faţade iluminate.

„România avea cele mai puţine monumente iluminate, dar acest lucru se schimbă şi sunt tot mai multe astfel de proiecte.“

„Avem partea de PNRR, de rute culturale iar autorităţile locale decid să pună în valoare anumite puncte de interes. La infrastructură suntem  implicaţi în zona de noduri rutiere, dar avem şi un pasaj important din Bucureşti. Aici este foarte importantă calitatea luminii care să se adapteze în funcţie de condiţii, atunci când nu este nimeni, iluminatul devine mai slab, iar pe ploaie sau ceaţă, poate creşte în intensitate“, a subliniat executivul.

El a explicat faptul că tot mai mulţi proprietari de clădiri comerciale investesc în faţade.

„Ca proiecte suntem axaţi pe zona de office. Dorinţa de a atrage oamenii către clădiri determină proprietarii şi dezvoltatorii să investească şi în iluminat, în faţade luminoase atât în Bucureşti cât şi Cluj sau Iaşi“, a spus Răzvan Copoiu.

În plus, fondurile de mediu sau cele din PNRR.

„Trebuie să ne uităm la PNRR deoarece conţine şi zona de eficienţă energetică. Nu există o linie pentru iluminat public, dar există la AFM astfel de fonduri. La PNRR sunt în proiect clădiri inclusiv 25 de spitale şi clădiri care trebuie să ajungă la standardul nZEB. Cu o astfel de reabilitare avem o şcoală în Ploieşti care şi-a redus consumul cu 80%. Sunt piste de biciclete, iluminat pentru monumente spre exemplu“, a subliniat executivul.

Trecerea de la sistemele tradiţionale la cele cu LED, de exemplu, ar aduce economii de 75 de milioane de euro la nivel naţional. Iluminatul public din România este format în prezent din circa 2 milioane de becuri, doar 2% din sistemele instalate fiind conectate, adică permit un schimb de date în timp real între ele astfel încât să ducă la gestionarea eficientă a procesului de iluminat public. La nivelul anului 2025, rata ar urma să ajungă la 35%, potrivit estimărilor Signify România. Circa 40% din consumul de energie al unui oraş este reprezentat de iluminatul public, media de vârstă a echipamentelor din sistemul local fiind de peste 20 de ani.

Cu o experienţă de peste 20 de ani în domeniul energetic, Copoiu a preluat în vara anului 2020 poziţia de director general al Signify (fosta Philips Lighting) în România şi în alte nouă ţări din Europa de Sud-Est (Slovenia, Croaţia, Serbia, Bulgaria, Republica Moldova, Albania, Muntenegru, Bosnia-Herţegovina şi Macedonia de Nord).

Pe partea de iluminat public, Signify a dezvoltat în România proiecte de smart city în câteva oraşe din ţară, precum Bucureşti şi Alba Iulia. Compania are proiecte şi în domeniul iluminatului arenelor sportive (precum stadioanele Steaua şi Rapid), clădirilor şi zonelor istorice.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial