ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului. Silvia Duţă, Curiera: Piaţa de curierat încă îşi revine după declinul de 40% din martie

17.11.2022, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

Ridicarea tuturor restricţiilor şi revenirea în forţă în magazine au afectat piaţa online în primăvară şi au dus la scăderea activităţii curierilor, în condiţiile în care şi preţurile com­bustibililor şi energiei au pus presiune supli­mentară.

„Traficul de Black Friday a crescut puţin anul acesta, doar cu câteva procente. Oamenii deja strâng cureaua şi sunt mai prevăzători. Acum noi încă ne revenim după scăderea de 40% din luna martie de pe piaţa de curierat. Anul acesta au fost creşteri cu combustibilul, cu energia, schimbări legislative. Din acest motiv ne îndreptăm spre energie verde“, a spus Silvia Duţă, CEO Curiera în cadrul emisiunii ZF Logistica Businessului, un proiect ZF & Element Industrial.

Curiera continuă promisiunea de sustenabilitate şi a investit în anul 2022 în dezvoltarea afacerii, respectând misiunea companiei de a livra coletele către beneficiari într-un mod cât mai prietenos cu mediul.

Începând din toamna acestui an, 13 din cele 17 maşini din flota companiei de curierat vor fi full electrice. Până la sfârşitul anului 2023, Curiera va renunţa la cele 4 maşini pe carburant şi continuă planurile de mărire a flotei. În funcţie de disponibilitatea producătorilor şi de pla­foanele facilităţilor fiscale, estimează ca ar putea suplimenta parcul auto cu încă 15 maşini electrice.

„Presiunea legată de creşterea costurilor cu motorina şi energia electrică ne-a determinat să investim mai mult în soluţii verzi în 2022 şi ne gândim ce se va întâmpla în următorii cinci ani. Deja avem acum 12 maşini electrice în flotă şi tot creştem. Cererea este mare şi oferta mică deoarece comenzile pentru ele sunt numeroase din partea celor care fac distribuţie şi care investesc în electrice, au comandat mii de dube electrice. Pentru că cei europeni nu mai fac faţă comenzilor, noi am ajuns să cumpărăm utilitare din China.

Planurile noastre includ mai departe panouri fotovoltaice pe depozitul nou achiziţionat unde ne-am mutat de curând plus staţii de încărcare pentru maşinile electrice“, a explicat Silvia Duţă.

Anul 2022 a adus companiei de curierat o creştere a cifrei de afaceri de încă 6 milioane lei. Astfel, în doar doi ani de existenţă pe piaţă, Curiera va finaliza anul financiar cu o cifra de afaceri de 12 milioane de lei iar estimările pentru anul viitor sunt de 20 milioane de lei.

„Curierii mari acum au o infrastructură pentru maşini pe motorină şi lor le este mai greu să o modifice, însă noi începem direct pe electric. Noi am cumpărat cu un credit depozitul pentru a investi în acesta fără probleme şi pe care îl putem extinde în timp. Depozitul are acum 1.000 mp şi vrem să ne extindem pe fullfilment pentru a extinde gama serviciilor, pentru externalizare. Înainte clienţii voiau să facă ei şi curierat şi picking, vânzări, însă multe businessuri se dezvoltă acum tocmai pe externalizarea acestora, tocmai ca firmele să se concentreze pe activitatea lor de bază. Tendinţa este de a externaliza şi a apela la experţi. Noi aducem în portofoliu lunar între 100 şi 150 de noi clienţi, dar vorbim de o piaţă volatilă“, a spus CEOul Curiera.

Silvia Duţă este prima femeie din România care a investit într-o companie de curierat.  După 3 ani într-o corporaţie, în 2020, decide să înceapă business-ul Curiera cu o investiţie iniţială susţinută din salariul lunar de angajat. După doi ani, cifra de afaceri a crescut considerabil – la 6 milioane de lei.

Curiera se adresează micilor producători şi comercianţi care au de trimis între 1 şi 1.000 de colete pe lună. În medie, 2.000 clienţi au apelat la serviciile de curierat.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial