ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului. Silviu Bălan, Organic Terra: Pe măsură ce creştem, vom avea nevoie şi de un depozit dedicat. În centru nu poţi ajunge cu un camion

19.05.2022, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

Cererea pentru produse bio, dar şi dedicate perioadei pandemice a susţinut businessul celor de la Organic Terra, care deţin magazinul online prova.ro, iar pentru 2022 aceştia vor să ajungă la vânzări de circa 4 mil. lei.

„În prima parte a pandemiei, în 2020 s-a simţit o creştere a numărului de comenzi primite. În 2021 am avut un mic declin, se vedea deja o uzură în faţa pandemiei. Dar anul acesta a început bine şi vizăm o creştere de cel puţin 15%. Anul trecut am fost la 3 mil. lei business şi anul acesta sperăm să creştem la 4 mil. lei“, a spus Silviu Bălan, partener al Organic Terra, care deţine site-ul prova.ro, în cadrul emisiunii ZF Logistica Businessului, un proiect realizat de ZF&Element Industrial. Miza este aceea de a extinde atât showroomul, cât şi partea de depozitare.

„În centru este bine să ai show­roomul pentru clienţi, dar pentru un camion este mai greu să ajungă. Atunci când volumele vor mai creşte, vom căuta o soluţie mai elevată pentru a aco­peri şi această nevoie. Cel mai probabil anul viitor vom muta depo­zitul într-un spaţiu mai mare, adaptat, iar aici vom păstra doar partea de retail. Probleme cu trans­portul au existat în cazul importurilor din UK, însă 90% din produsele noas­tre sunt importate din Uniunea Euro­peană, iar transportul este unul facil.

Mai apar întârzieri din ţările baltice, dar din Franţa, Italia sau Germania produsele ajung de pe o iz pe alta. Am simţit însă Brexitul în birocraţie şi întârzieri. Importăm şi din Croaţia sau Estonia. În Croaţia avem fabrica de unde importăm produse sub brandul nostru“, a spus Silviu Bălan.

Businessul Organic Terra a fost fondat în 2008 când la acel moment produsele bio, certificate organic nu erau pe piaţa din România.

„Totul a pornit de la nevoia de produse fără potenţial de risc. Au început importurile din Germania şi au demarat vânzările. Am început cu 20-30 de produse după care am crescut la 3.000 de articole acum, din care 1.500 sunt direct de la producător şi pentru care facem şi distribuţie în România. Avem şi un magazin fizic, un showroom, unde avem şi depozitul într-o zonă centrală, la Apaca. Sunt clienţi care vor să vadă şi fizic produsele, nu doar pe site“, a spus cofondatorul.

Businessul am început într-un apartament, iar după câteva luni ne-am mutat într-un birou de 30 mp cu 6 rafturi unde ţineau produsele.

„La 6 luni - 1 an ne mutam în spaţii tot mai mari, iar acum am ajuns la 400 mp pentru depozit şi showroom. Am luat în calcul şi intrarea pe un marketplace, însă momentan am ajuns la concluzia că cel mai bine ne gestionăm noi vânzările, stocurile şi logistica. Acum avem potenţial de extindere, dar mai tatonăm piaţa pentru a vedea cumn evoluează economia“, a explicat Silviu Bălan.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial