ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului, un proiect ZF & Element Industrial. Liviu Bîrleanu, StarGift: Aşteptăm dezvoltarea serviciilor de curierat din România spre Europa, la costuri competitive

01.11.2022, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

StarGift, un business în domeniul cadourilor personalizate, vrea să se extindă la nivel european păstrând România centru de personalizare şi livrare, însă costurile de livrare rămân unele restrictive.

„Anul viitor vrem să ieşim la export, unde avem o piaţă foarte mare, pe care activează companii mari din domeniu şi vrem să livrăm din Bucureşti în întreaga Europă. Am fost tinuţi pe loc de zona de curierat din România. Să trimiţi din România în Germania ai un cost, să aduci din Germania în România, atunci e alt cost. Firmele de curierat de la noi ofe­ră soluţii competitive, depindem de ei, dar este greu să trimiţi la export. Este greu să trimiţi un produs care costă 10 euro şi care mai are un cost de transport de cel puţin încă 10 euro sau chiar 12 când din Germania dacă îl comanzi transportul fie este gratuit, fie costă 3-4 euro. Aşteptăm dez­voltarea serviciilor de curierat din România spre Europa, la costuri competitive“, a spus Liviu Bîrleanu, fondatorul StarGift, în cadrul emisiunii ZF Logistica Businessului, un proiect ZF&Element Industrial.

StarGift a deschis la început de 2021 şi primul magazin fizic, în mallul Plaza România din Bucureşti, care se alătură platformei online prin care a funcţionat până acum afacerea. Compania poate personaliza de la căni şi farfurii la perne, tricouri, jucării, sticle de vin sau bere, magneţi de frigider, ceasuri şi altele.

„Cănile personalizate sunt cele mai cerute produse. Avem şi dulciuri personalizate, o tabletă de ciocolată vândută în mii de bucăţi lunar. Experienţele sunt tot mai căutate spre exemplu, şi pe acest segment ne vom extinde în 2023 şi avem cursuri de pilotaj defensiv, avem pilotaj pe simulator de zbor. Diversitatea e cheia succesului pentru noi. Noi procesăm zeci de mii de poze pe zi, detalii tehnice“, a explicat fondatorul.

Liviu Bîrleanu a pus pe picioare businessul StarGift în 2016 şi a ajuns, de-a lungul anilor, la peste 30 de categorii de obiecte personalizate, care atrag peste 6.000-7.000 de comenzi lunar. Cele mai vândute produse ale companiei sunt cănile personalizate, apoi pernele personalizate şi brelocurile. Cei mai mulţi clienţi ai companiei sunt din Bucureşti, Cluj, Constanţa, Timişoara, Iaşi.

„Acum avem o campanie de Halloween, iar produsele pentru această perioadă sunt importate din Europa şi sunt livrate în cel mult o saptămână. Pentru această perioadă ne-am aprovizionat în septembrie pentru stocuri. Pentru campania de Black Friday unde avem o campanie mai agresivă, partea de aprovizionare şi stocare a început din mai. Atunci am discutat cu producătorii din China, producţia durează circa trei săptămâni, urmează transportul maritim – care a avut o evoluţie interesantă în 2022 - în vară preţurile au urcat foarte mult spre 15.000 de dolari pe un container, transport care costa înainte de pandemie 2.000 – 3.000 de dolari, am cumpărat la aceste preţuri şi după care urmează livrarea – 30-40 de zile pe mare. Intervine partea de depozitare, avem 1.000 mp spaţiu de depozitare şi spaţiul l-am extins de la 200 la 1.000 mp. Este o perioadă în care acumulăm stocuri pentru Crăciun. În cele 22 de zile de dinainte de Crăciun vânzările sunt cât în alte trei luni „normale“ de activitate. Totul se întâmplă cu o altă viteză în decembrie“, a spus Liviu Bîrleanu.

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial