ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului, un proiect ZF & Element Industrial. Loredana Apreutese, International Alexander: Suntem în curs de dezvoltare a unei platforme e-commerce, o vom lansa cel târziu în octombrie

01.09.2022, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Loredana Apreutese, director general: Pe lângă ţările în care suntem deja, avem în vizor şi Grecia şi Turcia, zone cu potenţial, care au nevoie de capacităţi suplimentare. Vrem să acoperim măcar zona Balcanilor.

Grupul de logistică şi trans­port marfă International Alexander din Arad, cu capital românesc, fondat de Simion Ioan Apreutese, pre­gă­teşte lansarea unei platforme de comerţ online în lunile următoare.

„Suntem în curs de dezvoltare a unui proiect în zona de e-commerce, dar vom da mai multe detalii după lansare. Estimez că vom lansa această platformă chiar mai devreme de finalul acestui an, maximum în luna octombrie“, a spus Loredana Apreutese, directorul general al companiei, în cadrul emisiunii online ZF Logistica Businessului.

International Alexander are activitate atât în mai multe zone din România, cât şi în Ungaria, Serbia şi Germania. Compania are un parc auto propriu de 700 de cap-trac­tor şi 850 de semiremorci şi a achiziţio­nat noi remorci pentru a dispune de o ca­pacitate suplimentară atunci când sunt perioade de vârf pentru clienţii din portofoliu.

Deşi este deja prezent internaţional, grupul din Arad are şi alte planuri pentru expansiunea peste graniţele României.

„În ţările unde suntem deja prezenţi, avem nu doar depozite, ci şi birouri, oa­meni, logistică şi transport complet pentru clienţii din acele zone. Strategia este să ne dezvoltăm în continuare în ţările respective, dar avem în vizor şi Grecia şi Turcia, zone cu potenţial, care au nevoie de capacităţi suplimentare. Vrem să acoperim măcar zona Balcanilor.“

În Arad, compania a construit de la zero un complex logistic cu 20.000 mp de depo­zite şi o zonă de parcare, service, spălătorie auto. Şi în Timişoara a dezvoltat un depozit propriu de 20.000 mp, care se află în curs de extindere cu încă 7.000 mp, în timp ce la Târgovişte compania deţine un depozit de 5.000 mp. Pe de altă parte, la Jucu, lângă Cluj-Napoca, International Alexander are o suprafaţă închiriată de 15.000 mp, iar la Bucureşti, în zona Buftea, a închiriat 10.000 mp. De asemenea, pe plan internaţional are de­pozite pe care le operează în Serbia (7.000 mp), Ungaria (5.000 mp) şi Germania (5.000 mp), toate închiriate.

„Avem depozite atât proprii, cât şi închiriate. Am considerat că un astfel de mix ne asigură flexibilitatea de care avem nevoie. Ne mai dorim un depozit în regim propriu în centrul ţării, în zona Sibiu sau Sebeş. În rest, suntem în curs de extindere în zona Bucureştiului, unde estimăm că vom avea nevoie de metri pătraţi suplimen­tari de depozit pe care să-i închiriem sau să-i dezvoltăm în regim propriu.“

Despre prima jumătate a anului 2022, Loredana Apreutese spune că a fost o peri­oadă cu turbulenţe, o continuare a ceea ce s-a întâmplat în ultimii ani, cu impredictibi­litate şi schimbări de la o zi la alta.

„Este o situaţie cu care ne-am obişnuit, un test de adaptabilitate pentru noi şi pentru toate sectoarele de activitate. Pe tot sectorul de logistică, am avut lipsă de aprovizionare, lipsă de personal, am avut schimbări de comportament din partea personalului. A fost o cerere mare de şoferi, deoarece volumele de transport au crescut. Au fost creşteri de preţuri pe toate componentele care implică transportul, simţim presiunea dobânzilor, a inflaţiei, a costurilor cu asigurările, a carburanţilor, a preţurilor de achiziţie a noilor camioane şi semiremorci.“

La nivel de holding, International Alexander numără 2.550 de angajaţi, dintre care 1.200 doar pe firma-mamă.

„Este o provocare continuă să găsim forţă de muncă pregătită şi uşor adaptabilă la condiţiile actuale din piaţă. Încercăm să avem o retenţie cât mai mare a angajaţilor. Numărul nostru de angajaţi a crescut comparativ cu perioada de dinainte de pandemie. În funcţie de cum a evoluat cererea, ne-am reorientat spre FMCG, transport bunuri de valoare, transport pentru businessurile din online.“

În 2021, International Alexander a preluat compania Vio Transgrup din Dâmboviţa, business controlat de Viorel Angelescu, specializat pe nişa trans­por­turilor internaţionale de mare valoare şi a transporturilor frigorifice, precum şi subsidiarele din România şi Cehia ale firmei Brandl Industries, fondată în anul 1970, pentru a putea oferi clienţilor din industria automotive întregul pachet de servicii. „Suntem în discuţii şi analizăm noi businessuri pe care le putem integra în grup, rămânem deschişi către noi oportunităţi.“

În România, piaţa de transport mărfuri pe calea rutieră este estimată la 5-6 miliarde de euro, potrivit celor mai recente date de la UNTRR.

Pe piaţa locală de transport marfă pe calea rutieră mai activează Dumagas, unul din cei mai mari transportatori de marfă de pe piaţă, controlat de fondul britanic de private equity Bancroft, Dunca Expediţii, un transportator controlat de Romeo Duncă şi alte firme.

International Alexander este însă liderul de pe această piaţă, după ce şi-a crescut afacerile la 502 mil. lei în 2021, faţă de 432 mil lei anul anterior.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial